جدیدترین وضعیت میدانی شهر «بیجی» / داعش در مرکز شهر محاصره شد + نقشه

به گزارشافکارخبر،نیروهای بسیج مردمی(الحشد الشعبی) و ارتش عراق در دومین مرحله از عملیات «لبیک یا رسول الله - ۲» در شمال استان صلاح الدین، موفق به پاکسازی شهرک «الصینیة»، بخش اعظمی از پالایشگاه بیجی، روستای راهبردی «البوجواری» و مساحت وسیعی از شهر بجز منطقه «النفط و العسکری» شدند.

پس از آزادی بخشهایی از شهرستان بیجی، عناصر تروریستی داعش در مناطق النفط و العسکری حملاتی را علیه نیروهای عراقی در مرکز، غرب و جنوب غرب بیجی انجام دادند و توانستند بخش‌هایی از منطقه التامیم و مرکز شهر بیجی را بار دیگر اشغال کنند.

نیروهای ارتش عراق در عملیاتی مشترک با نیروهای بسیج مردمی و نیروهای عشایر اهل سنت منطقه از روز یکشنبه عملیاتی را در مرکز شهر بیجی به عنوان مرحله دوم عملیات «لبیک یا رسول الله» برای پاکسازی مناطق آلوده به تروریستهای داعش در شهر بیجی آغاز کردند.

نیروهای مشترک عراقی در ساعات اولیه عملیات، حملات خود را علیه مواضع تروریستها در منطقه «التامیم» در جنوب غرب شهر بیجی آغاز کردند و موفق شدند نزدیک به ۹۵ درصد از مساحت تمام منطقه را از عناصر داعش پاکسازی کنند.

همزمان با عملیات در منطقه التامیم، گروهی از نیروهای تیپ حضرت علی اکبر(ع) و تیپ امام علی(ع) پاکسازی مناطق آلوده به تروریستهای داعش در منطقه «العسکری» در غرب بیجی را ادامه دادند و صبح امروز تمامی منطقه را از تروریستها باز پس گرفتند.

نیروهای عراقی در حال حاضر مواضع خود در منطقه «النفط» در شمال شهر بیجی را تثبیت کرده‌اند.

عصر دیروز نیز نیروهای بسیج مردمی مسجد «الفتاح» در مرکز شهر که به بزرگترین انبارهای سلاح تروریستهای داعش تبدیل شده بود را به طور کامل پاکسازی کردند.

با پاکسازی مناطق غربی و شمالی شهر، تروریستهای داعش در مرکز شهر بیجی در محاصره کامل نیروهای عراقی درآمدند.

تروریستهای داعش تنها در منطقه «بیجی القدیمیة» در مرکز شهر تحت محاصره کامل نیروهای عراقی درآمده‌اند و بزودی عملیات پیشروی به این منطقه از محورهای: مسجد «الفتاح» به سمت جنوب منطقه بیجی القدیمة، از منطقه العسکری به سمت غرب، از منطقه النفط به سمت شمال، از منطقه «التامیم» به سمت جنوب و جنوب غربی و از سمت خیابان «الری» به شرق منطقه آغاز می‌شود.

برخی منابع می‌گویند بیجی آزاد شده است

از سوی دیگر، پایگاه خبری عراقی «السومریه نیوز» نوشت که گردانهای امام علی(ع) با صدور بیانیه‌ای از آزادی کامل منطقه بیجی در شمال تکریت خبر داد و اعلام کرد که کلیه داعشی‌ها از محله‌های بیجی عقب رانده شده‌اند.

شبکه المیادین نیز نوشت که نیروهای امنیتی و بسیج مردمی عراق از مرکز شهر بیجی و روستای «البوجواری» را کاملا آزاد کردند.