جاذبه زنان عربستانی برای القاعده و داعش

به گزارش افکارخبر، روزنامه سعودی " الوطن "، شستشوی مغزی زن عربستانی باعثشده است که وی افراط گری را در خانه و محل زندگی اش گسترش دهد.

خانم " میرفت عبدالرحمن " دانشجوی دانشگاه نایف عربستان در رساله فوق لیسانس خود می گوید: بر اساس دین اسلام، جرایم تروریستی معاصر که با خونریزی و غارت اموال همراه است، نسخۀ جدیدی از محاربه به شمار می آید.

عبدالرحمن گفت: یکی از اهداف استراتژیک گروه های افراطی فریب و جذب زنان عربستانی است و نهادهای امنیتی عربستان با این وجود اقدامی لازم برای مبارزه با پدیده پیوستن زنان به گروه های تروریستی و افراطی انجام نمی دهند.

برخی از زنان عربستانی در چند سال گذشته به القاعده و داعش پیوستند که " هیله القصیر، اروی بغدادی، ریما الجریش، می الطلق، امینه الراشد، ندا القحطانی و مطلقه شهر ساجر(شمال ریاض پایتخت عربستان) " از همین زنان هستند.

عبدالرحمن خواستار کنترل زنان مظنون به فعالیت تروریستی شد و افزود : زنانی که مظنون به همکاری با گروه های افراطی هستند ، چه در ادارات دولتی چه در نهادهای غیردولتی یا خیریه باید تحت کنترل قرار بگیرند تا بتوان آنها را از جذب دیگران به گروه های افراطی یا جمع آوری کمک های مالی برای این گروه ها منع کرد .