«بیجی» به طور کامل پاکسازی شد

به گزارش افکارخبر، مرکز فرماندهی عملیات پاکسازی استان صلاح الدین عراق اعلام کرد که نیروهای عراقی موفق شدند شهر بیجی واقع در شمال این استان را به طور کامل از دست داعش آزاد کنند.

شبکه «روسیاالیوم» نیز به نقل از فرماندهی عملیات مشترک پاکسازی صلاح الدین عراق از داعش اعلام کرد که شهر بیجی به طور کامل پاکسازی شد.

از سوی دیگر، خبرنگار شبکه «المیادین» ظهر امروز گزارش داد که نیروهای بسیج مردمی و امنیتی عراق موفق شدند مرکز شهر بیجی را به طور کامل آزاد کنند.

پایگاه خبری «القبس» کویت نیز به نقل از فرماندهی عملیات پاکسازی استان صلاح الدین خبر آزادسازی کامل بیجی را گزارش داد.

نیروهای ارتش عراق در عملیاتی مشترک با نیروهای بسیج مردمی و نیروهای عشایر اهل سنت منطقه از روز یکشنبه عملیاتی را در مرکز شهر بیجی به عنوان مرحله دوم عملیات «لبیک یا رسول الله» برای پاکسازی مناطق آلوده به تروریستهای داعش در شهر بیجی آغاز کردند.

نیروهای مشترک عراقی در ساعات اولیه عملیات، حملات خود را علیه مواضع تروریستها در منطقه «التامیم» در جنوب غرب شهر بیجی آغاز کردند و موفق شدند نزدیک به ۹۵ درصد از مساحت تمام منطقه را از عناصر داعش پاکسازی کنند.

همزمان با عملیات در منطقه التامیم، گروهی از نیروهای تیپ حضرت علی اکبر(ع) و تیپ امام علی(ع) پاکسازی مناطق آلوده به تروریستهای داعش در منطقه العسکری در غرب بیجی را ادامه دادند و صبح امروز تمامی منطقه را از تروریستها باز پس گرفتند.