آخرین اخبار از زلزله شدید در افغانستان و پاکستان

به گزارشافکارخبر، با گذشت تقریبا نزدیک به دو روز از وقوع زمین لرزه ۷.۷ ریشتری در افغانستان و پاکستان، آمار قربانیان هنوز به طور رسمی مشخص نشده زیرا هر لحظه شمار جان باختگان و مجروحان رو به افزایش است.


رییس سازمان مدیریت بحران پاکستان به عنوان مرجع رسمی، به همراه پرویز رشید وزیر اطلاع رسانی این کشور، اعلام کرد تعداد کشته ها به ۳۰۰ نفر و تعداد مجروحان به ۱۶۶۵ نفر رسیده است.

این درحالی است است که شبکه های خبری ' دنیا نیوز ' و ' سما ' پاکستان، تعداد قربانیان را حدود ۳۵۰ نفر اعلام می کنند. خبرنگاران این شبکه ها در مناطق زلزله زده حضور یافته اند و با ارسال گزارش های زنده، لحظه به لحظه آخرین اخبار را اعلام می کنند.


سایت های اینترنتی روزنامه های معتبر پاکستان، آمار خود را با آمار اعلام شده از سوی این سازمان تطبیق داده اند اما شبکه های تلویزیونی همچنان رقم های مختلف بالای ۳۰۰ نفر را اعلام می کنند.


براساس گزارش سازمان مدیریت بحران پاکستان، بیشترین خسارات و تلفات مربوط به ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان است.


دولت پاکستان اعلام کرده است که از امکانات و تجهیزات کافی برای کمک رسانی به زلزله زدگان برخوردار است و فعلای نیازی به کمک های خارجی ندارد.


در همین حال، گزارش خبرنگاران شبکه های خبری پاکستان از مناطق زلزله حاکی است که مردم این مناطق همچنان منتظر امداد رسانی هستند.


هزاران نفر از زلزله زدگان بدون سرپناه هتسند و فصل سرما به ویژه در مناطق زلزله زده پاکستان آغاز شده و مردم برخی از این مناطق دو روز قبل از وقوع زلزله شاهد بارش برف سنگین بودند.

دولت اعلام کرده است که تعداد چادرهای مورد نیاز و میزان لوازم ضروری نظیر پتو برای زلزله زدگان برآورد شده و به زودی برای آنها ارسال خواهد شد.


ارتش پاکستان هم پا به پای نیروهای امداد و نجات این کشور برای کمک به زلزله زدگان وارد عمل شد و بالگردهای نیروی هوایی ارتش نقش موثری در امداد رسانی اولیه به مناطق صعب العبور داشته اند.