داروی سحرآمیز در محموله شاهزاده‌سعودی

به گزارشافکارخبر، شاهزاده " عبدالمحسن بن ولید آل سعود " دوشنبه گذشته در فرودگاه بیروت بازداشت شد. این شاهزاده سعودی ۲ تن قرص کپتاگون همراه داشت.

به گفته مقامات لبنانی، این بزرگترین محموله مواد مخدری است که تا کنون در فرودگاه بیروت کشف شده است.

سایت خبری " رأی الیوم " خاطرنشان کرد، در آوریل ۲۰۱۴ نیز محموله ای حاوی ۱۵ میلیون قرص کپتاگون در بندر بیروت کشف شده بود.

این محموله جدید حاوی ۱۲ میلیون قرص بود که ارزش آن حدود ۲۸۰ میلیون دلار برآورد می شود، و قرار بود به وسیله یک هواپیمای اختصاصی به منطقه " حائل " انتقال یابد.


به نوشته روزنامه فرانسوی لیبراسیون، کپتاگون یا " فنتالین " برای ایجاد نوعی حالت آرامش و ثبات مصرف می شود، و معمولا افرادی که دچار صدمه روحی، افسردگی و یا مشکلات عقلی شده اند آنرا مصرف می کنند. این قرص اکنون با مقادیر بسیار بالا در اختیار گروه های تروریستی مانند داعش قرار می گیرد، به صورتیکه در چهره عاملان حملات انتحاری هیچگونه اضطراب و ترس دیده نمی شود.


شبکه بی بی سی هم پیشتر در گزارشی از کپتاگون تحت عنوان " قرصهای نبرد سوریه " نام برده بود. قرصی که در نهایت باعثصدمه زدن به مغز و تخریب سلولهای عصبی آن می شود.. اما این قرص در کنار سود مالی هنگفت برای دلالان جنگ، گروه های تروریستی مانند داعش را قادر می‌سازد تا از عناصر خود حداکثر استفاده را ببرند.


روزنامه " لیبراسیون " همچنین تأکید کرد که کپتاگون داروی سحرآمیز تروریستها است و علاوه بر داعش گروه های تروریستی دیگر مانند جبهه النصره و ارتش آزاد نیز از این " اکسیر شجاعت " استفاده می‌کنند.
موضوع قابل توجه در گزارش این روزنامه این است که، مقدار قرصهای کپتاگون کشف شده در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در سال ۲۰۱۳ به ۱۱ تن رسید که این رقم در سال ۲۰۱۲ فقط ۴ تن بود!