پ‌ک‌ک به آتش‌بس با ترکیه پایان داد

به گزارش افکارخبر، حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک) اعلام کرد که به آتش‌بس یکجانبه با آنکارا پایان داد.

با شکسته شدن آتش‌بس میان نیروهای امنیتی ترکیه و شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان موسوم به پ‌ک‌ک در ماه ژوئیه گذشته، این کشور هدف خشونت‌های روزانه و درگیری میان نیروهای دو طرف که عمدتا مربوط به مناطق کردنشین در جنوب و شرق بوده‌اند، قرار گرفت.

جنگنده‌های ارتش ترکیه، مواضع پ‌ک‌ک را در داخل و خارج از این کشور و به طور مشخص در شمال عراق و برخی مناطق سوریه، هدف قرار دادند، عناصر پ‌‌‌ک‌ک نیز برای انتقام، نیروهای امنیتی ترکیه را در مناطق کُردنشین هدف قرار می‌دهند.

با وجود نزدیک شدن انتخابات مجدد پارلمان ترکیه در ماه نوامبر، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، گفت که به جنگ علیه پ‌ک‌ک «تا زمانی که حتی یک تروریست باقی نماند» ادامه خواهد داد. دولت اردوغان، حزب کارگران کردستان را در فهرست گروه‌های تروریستی و غیرقانونی این کشور قرار داده است.

اما حزب کارگران کردستان(‌پ‌ک‌ک) در پی انفجار خونین روز ۱۸ مهر در «آنکارا» با صدور بیانیه‌ای توقف حملات خود در ترکیه را اعلام کرد و این مسئله تا زمان برگزاری انتخابات زودهنگام در اول نوامبر و تا به امروز ادامه داشت.

پکک اعلام کرده بود: به تمام نیروهای خود دستور میدهیم که فعالیتهای خود را در ترکیه متوقف کنند مگر اینکه مورد حمله قرار گیرند.