واکنش بایدن به توهین مقام اسرائیلی به اوباما

به گزارش افکارخبر، جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور آمریکا شب گذشته(شنبه) با وجود تاکید بر حفظ روابط نزدیک میان آمریکا و رژیم صهیونیستی از گفته‌های مدیر بخش رسانه‌ای بنیامین نتانیاهو درباره باراک اوباما به شدت انتقاد کرد.

بایدن در سخنرانی خود در کنفرانس " اتحادیه اصلاحات یهودیت " تاکید کرد: به هیچ عنوان نباید گفته‌های یک مقام اسرائیلی درباره رئیس‌جمهور آمریکا با لحن توهین آمیز را تحمل کرد.

هرچند بایدن اشاره مستقیمی به نام ران باراتز، انتخاب اخیر نتانیاهو برای سمت مدیریت رسانه‌ای نداشت اما برای همه کاملا مشخص بود که تنها باراتز هدف انتقادات معاون رئیس‌جمهور آمریکا بوده است.

انتخاب باراتز پس از آن مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفت که وی ریو ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی، جان کری و باراک اوباما را با الفاظی توهین‌آمیز خطاب قرار داد. با اینحال نتانیاهو اخبار منتشر شده مبنی بر تجدید نظر در انتخاب باراتز را رد کرد.

بایدن در ادامه گفت: با وجود چنین اظهارات وحشتناکی هیچکس نمی‌تواند روابط یا تعهد ما به آینده دولت یهود را زیر سوال ببرد. وی بارها در جریان این سخنرانی تاکید کرد که رهبران آمریکا و اسرائیل روابط کاری خود را با وجود اختلافات گسترده حفظ کرده‌اند.

پیش از این وزارت خارجه آمریکا به اظهارات مدیر اطلاع رسانی جدید رژیم صهیونیستی درباره مقامات واشنگتن به شدت واکنش نشان داد. این مقام صهیونیست باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا را به ضد یهودیت متهم کرد و از سوی دیگر اعلام کرد که جان کری، وزیر خارجه آمریکا نیز دارای مشکلات ذهنی یک کودک ۱۰ ساله است.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که جان کری روز گذشته (پنجشنبه) با رهبران اسرائیل گفتگویی تلفنی داشته و متوجه شد که نتانیاهو در انتخاب ران باراتز طی هفته آینده تجدید نظر خواهد کرد.