عبور از بازرسی فرودگاه شرم الشیخ با رشوه!

به گزارش افکارخبر، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت به تصاویری دست یافته که " وائل حسین " خبرنگار " بی بی سی " آنها را گرفته است. این تصاویر یکی از کارکنان عادی فرودگاه مزبور را نشان می دهد که در ازای دریافت ۱۵ دینار به عنوان نوعی " خدمات سریع " به یک گردشگر اجازه می دهد بدون بازرسی از گیت امنیتی عبور کند.

این امر که معمولا به عنوان یک فرصت از سوی مأموران امنیتی تلقی می شود، باعثبروز اختلالات امنیتی در فرودگاه می شود.
ایندیپندنت به نقل از یک مسافر انگلیسی می نویسد: مأمور بازرسی چمدانها، در حین کار، سرگرم صحبت با تلفن همراه بود.

این مسافر گفت: در گوشی به شوهرم گفتم خدا کند هیچ کس در چمدان خود بمب نگذاشته باشد.

از سوی دیگر پس از شیوع اخباری دال بر این که بمب در محل حمل بار کار گذاشته شده و همان، باعثسقوط هواپیمای روسی شده است، دولت مصر هشت پرواز را از فرودگاه شرم الشیخ لغو کرد. این امر هزاران گردشگر انگلیسی را که سعی در بازگشت به کشورشان دارند، به خشم آورده است.

ایندیپندنت با اشاره به موارد دیگری از سهل انگاری در کنترل امنیتی این فرودگاه، ماجرای یک گردشگر انگلیسی به نام " دالی بارکین " را روایت می کند. وی می گوید که شخصی با لباس فرم نظامی در این فرودگاه به وی پیشنهاد کرد که در ازای پرداخت ۲۰ پوند استرلینگ می تواند بدون بازرسی چمدان از گیت عبور کند. وی می گوید که پس از پرداخت این مبلغ از گیتهای امنیتی که اصلا کار نمی کردند، عبور کرده است.
خاطرنشان می شود که دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، روز چهارشنبه گذشته از بیم وجود بمبهایی که برای انفجار در هواپیمای روسی استفاده شده است، دستور داد کلیه پروازها به شرم الشیخ لغو شود.