نگرانم کوربین نخست‌وزیر شود

به گزارشافکارخبر،رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس امروز یکشنبه در مصاحبه‌ای درباره نخست‌وزیر شدن رهبر حزب کارگر این کشور ابراز نگرانی کرد که این اظهارنظر واکنش «جرمی کوربین» را به دنبال داشت.

«جرمی کوربین» رئیس حزب کارگر انگلیس ماه گذشته تاکید کرد که همواره مخالف ساخت تسلیحات کشتار جمعی بوده و سعی خود را برای متقاعد کردن همه اعضای حزب کارگر با نظر خود به کار خواهد گرفت. او گفت با پروژه تسلیحات هسته‌ای تریدنت مخالف است(جزئیات بیشتر).

امروز یکشنبه رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس در مصاحبه با «بی‌بی‌سی ۱» در پاسخ به سوالی درباره پروژه هسته‌ای تریدنت، مخالفت خود را با موضع رئیس حزب کارگر درباره تسلیحات هسته‌ای این کشور اعلام کرد.

«نیکلاس هافتون» در این مصاحبه گفت که او درباره نخست‌وزیر شدن جرمی کوربین رهبر حزب کارگر این کشور ‌نگران خواهد بود چرا که او متعهد شده هرگز از بازدارندگی هسته‌ای تریدنت استفاده نکند.

به گزارش شبکه آی‌تی‌وی نیوز انگلیس، این اظهارات رئیس ستاد مشترک ارتش واکنش و پاسخ رئیس حزب کارگر را به دنبال داشت.

«جرمی کوربین» اظهارات رئیس ستاد مشترک ارتش را «نقض قانون اساسی» خواند و از ارتش خواست در امور سیاسی دخالت نکند.

رهبر حزب کارگر انگلیس تاکید کرد که او نامه‌ای به وزیر دفاع این کشور خواهد نوشت و در آن از وی می‌خواهد که از «بیطرف ماندن نیروهای مسلح اطمینان حاصل کند».

کوریبن ادامه داد که این یک نگرانی جدی است که رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور امروز مستقیما در موضوعات سیاسی دخالت کرد.

وی افزود: در یک دموکراسی این موضوع حیاتی است که ارتش در همه زمانها در امور سیاسی بیطرف بماند. با حمایت علنی از طرفها در بحثهای جاری سیاسی، سر نیکلاس هافتون به طور واضحی اصل قانون اساسی را نقض کرد.