به گزارش افکارخبر، دو زنی که مبتلا به بیماری ایدز بودند و در جهاد نکاح داعش فعالیت داشتند؛ بعد از انتقال این بیماری پا به فرار گذاشتند.

پایگاه خبری النخیل در گزارشی از مبتلا شدن ۱۶ عضو داعش به این بیماری خبر داد.

بر اساس این گزارش، یکی از درمانگاه‌های شهر المیادین واقع در شرق حومه استان دیرالزور سوریه از مبتلا شدن نزدیک به ۱۶ عنصر داعش به بیماری خطرناک ایدز خبر داد که در قرنطینه به سر می برند.

فعال رسانه ای شهر المیادین در این باره اعلام کرد: پس از انتشار خبر ابتلای تروریست‌ها به بیماری ایدز که قرار نبود به بیرون درز کند؛ هرج و مرج و نگرانی بسیاری بین رهبران و عناصر داعش به وجود آمده است.

«أبو عامر الفراتی» افزود: بیماری که ستون تروریست‌ها را به لرزه انداخته، توسط دو زن با تابعیت مراکشی که برای جهاد نکاح به سوریه رفته بودند منتقل شده است.

وی خاطرنشان ساخت: این دو زن بعد از انتقال بیماری ایدز به عناصر داعش به ترکیه فرار کردند و داعش برای دستگیری‌شان نام و تصویر آنان را منتشر کرد.

گفتنی است، هفته گذشته داعش یک پزشک با تابعیت سعودی و دو زن ربوده شده ایزدی در شهر «الشدادی» واقع در جنوب استان حسکه را به تهمت انتشار اخبار سری گروه مبنی بر مبتلا شدن پنج عنصر داعش به بیماری ایدز اعدام کرد.