حملات «ائتلاف» آمریکا، زیرساخت‌های سوریه را هدف قرار می‌دهد

به گزارش افکارخبر، وزارت خارجه سوریه تأکید کرد که بمباران جنگنده‌های ائتلاف آمریکا در سوریه[به بهانه مبارزه با داعش] زیرساخت‌های این کشور را هدف قرار می‌دهد.

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) به نقل از وزارت خارجه این کشور گزارش داد که این مسئله تجاوز به سوریه است.

دمشق همچنین تصریح کرد که حملات هوایی ائتلاف بدون اجازه و هاهنگی با دولت سوریه در واقع نشان از غیر قانونی بودن این مسئله دارد.

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد، بمباران دو نیروگاه حرارتی در شرق شهر حلب و سایر زیرساخت‌ها در مناطق مختلف سوریه توسط جنگنده‌های ائتلاف بین المللی تجاوز آشکاری است که در ضمن سلسله حملات هوایی به شمار می‌رود که برای هدف قرار دادن زیر ساخت‌های اقتصادی، صنعتی و خدماتی است تا عامدانه توانمندی‌های ملت سوریه را نابود کند و مانع از توسعه و بازسازی آن شوند.

این نهاد سوری با ارسال دو نامه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت اظهار داشت، هدف از حملات مجدد جنگنده‌های ائتلاف در برهه اخیر به چاه‌های گاز و نفت سوریه و سازه‌های نفتی و گاز در استان «دیرالزور» به هیچ وجه مقابله با سرقت گاز و نفت توسط گروه‌های تروریستی نیست وگرنه بهتر بود که کاروان‌های تروریست‌ها پیش از اینکه به مرزهای سوریه برسند هدف قرار گیرند.

وزارت خارجه سوریه در پایان تأکید کرد، حملات ائتلاف به سوریه که بدون هماهنگی و اجازه قبلی صورت میگیرد به دور از احترام به مشروعیت بینالملل و منشور سازمان ملل متحد است و این حملات نیز در جنگ علیه گروه تروریستی داعش چیز قابل ذکری را محقق نمیکند.