واکنش های بین المللی به «۱۱ سپتامبر» پاریس + تصاویر

به گزارشافکارخبر،العربیه، ساعتی پس از حملات تروریستی و گروگان گیری در پایتخت پاریس، گروه تروریستی داعش با انتشار پیامی این حادثه را «۱۱ سپتامبر» فرانسه نامید.

در پی این اقدام تروریست هادیوید کامروننخست وزیر انگلیس گفت که از حملات پاریس «شوکه» شده است. نخست وزیر انگلیس اعلام کرد کشورش کلیه امکانات خودرا در اختیار فرانسه به منظور چیره شدن بر این بحران قرار می دهد.

باراک اوبامارئیس جمهوری آمریکا نیز حملات تروریستی پاریس را محکوم کرد و گفت: این حملات علیه کل بشریت است. وی با بیان این که هنوز اطلاعات دقیقی از این حملات در دست نیست تاکید کرد واشنگتن با پاریس در این خصوص در تماس است.

از سوی دیگروزارت خارجه آمریکااعلام کرد «جان کری» از نزدیک تحولات پاریس را پیگیری می کند. در پی وقوع حملات تروریستی پاریس، داعش با انتشار پیامی توئیتری از به آتش کشیده شدن پاریس خبر داد.

بان کی موندبیر کل سازمان ملل متحد نیز حملات پاریس را به شدت محکوم کرد و این حملات را «جنایتکارانه» دانست.

جاستین ترودونخست وزیر کانادادر نشست خبری که ساعاتی بعد از حمله تروریستی در پاریس برگزار شد، با محکوم کردن حملات تروریستی در این شهر با مردم و دولت فرانسه ابراز همدردی کرد.

همچنینآنگلا مرکلصدراعظم آلمان گفت که از حملات همزمان در پاریس شوکه شده است. در همین حال مسئولان روسیه ضمن محکوم کردن حملات پاری، بر آمادگی خود برای کمک به روند تحقیقات تاکید کردند.

سرجو ماتارئلا،رئیس جمهور ایتالیاو ماتئو رنزی، نخست وزیر این کشور، ضمن محکوم کردن این اقدامات تروریستی، به فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه تسلیت گفتند.

شبکه الجزیره در خبری فوری از اعلام حمایت و ابراز همبستگیدبیرکل ناتوبا دولت فرانسه خبر داد.

شورای امنیتسازمان ملل متحد ضمن محکوم کردن حملات تروریستی پاریس، آن را وحشیانه و بزدلانه دانست.

دولتقطرنیز حملات مسلحانه و انفجارهای تروریستی شهر پاریس را به شدت محکوم کرد. در همین راستاوزارت امور خارجه عربستانبا صدور بیانیه ای حملات تروریستی پاریس را محکوم کرد.

خبرگزاری رسمی امارات اعلام کرد،خلیفه بن زاید آل نهیانرییس امارات متحده عربی حملات تروریستی پاریس محکوم کرد و به فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه تلگراف تسلیت فرستاد.
وزارت امور خارجه کویتنیز این حملات را محکوم کرد و آن را بزدلانه خواند. دفتر ریاست جمهوری مصر نیز حادثه تروریستی پاریس را به شدت محکوم کرد. عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر، سفیر این کشور در پاریس را مأمور به انتقال پیام تسلیت قاهره به رهبران سیاسی، دولت، و ملت فرانسه کرد.

فرانسوا اولاند رییس جمهوری و وزیر کشور فرانسه که به هنگام حملات در استادیوم فوتبال حضور داشتند، جان سالم به در بردند. این دو سپس برای پیگیری اخبار مربوط به حملات به ساختمان وزارت کشور رفته و یک کارگروه برای بحران تشکیل دادند.

اولاند دستور داد در فرانسه حالت فوق العاده اعلام و در برخی مناطق از جمله مرزها بسته شود.

از سوی دیگر دولت فرانسه نشست فوق العاده برگزار کرد و شهرداری پاریس از شهروندان خواست که بعد از حملات پاریس از منازل خود خارج نشوند. فرانسوا اولاند خواستار استقرار نیروهای نظامی بیشتر به منظور ممانعت از وقوع حملات جدید شد.

گفتنی است دولت فرانسه در نخستین واکنش به این حملات، حالت فوق العاده در سراسر این کشور برقرار کرده و تدابیر امنیتی را در مرزهای خود تشدید کرده است.