جزئیات دقیق از تروریست شناسایی شده فرانسوی

به گزارشافکارخبر، یورونیوز اعلام کرد: در ادامه تحقیقات مقامات امنیتی و قضایی پلیس در مورد عاملان حملات تروریستی جمعه شب به پاریس، «عمر اسماعیل مصطفی»، ٢٩ ساله و شهروند فرانسه به عنوان یکی از تروریست‌های حملات پاریس از سوی پلیس شناسایی شد.

در حملات شش گانه‌ای که جمعه‌ شب در پاریس رخ داد، ۱۲۹ تن جان باخته و بیش از ۳۵۰ نفر نیز مجروح شدند.

به گفته پلیس، هویت این جوان تروریست فرانسوی از طریق انگشت وی که در میان خرابی‌ها و ویرانی‌های به جای مانده در سالن کنسرت باتاکلان یافته شد، تشخیص داده شده است؛ این جوان ۲۹ ساله یکی از سه تنی بود که با انفجار خود ۸۹ فرد غیرنظامی را در این سالن کنسرت به قتل رساند.

عمر اسماعیل مصطفی، در ۲۱ نوامبر سال ۱۹۸۵ در منطقه فقیرنشین «کورکورن» در حومه پاریس متولد شده است. سابقه جرم‌شناختی وی نشان می‌دهد که پیشتر و طی سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ در مجموع ۸ مرتبه به علت بزهکاری محکوم شده بود اما مجازات وی شامل زندان نبوده است.

فرانسوا مولینز، دادستان شهر پاریس گفت که این جوان ۲۹ ساله در سال ۲۰۱۰ به عنوان یک هدف و سوژه اولویت‌دار که در معرض افراطی‌شدن است شناسایی شده بود، اما پیش از روز جمعه، وی «هرگز در معرض تحقیقات تروریستی قرار نگرفته بود».

بازرسان هم‌اکنون در حال بررسی این موضوع هستند که آیا وی طی سال گذشته، براساس برخی منابع مرتبط با پلیس، به سوریه سفر کرده است یا خیر.

پدر و برادر بزرگتر ۳۴ ساله وی از روز گذشته در بازداشت به سر می‌برند و خانه آن‌ها مورد بازرسی قرار گرفته است.

در حملات جمعه شب، افراد مسلح و بمب‌گذاران به رستوران‌ها، یک سالن کنسرت و یک استادیوم ورزشی در پاریس حمله کردند.

رئیس جمهور فرانسه در واکنش به این انفجارها آن را حمله تروریستی بی‌سابقه توصیف کرد.

یک مقام شهری پاریس گفت افراد مسلح حدود ۱۰۰ نفر را که در کنسرتی در سالن موسیقی باتاکلان شرکت کرده بودند قتل‌عام کردند.

چندین تن دیگر نیز در جریان ۵ حادثه تروریستی دیگر در پاریس کشته شدند. از جمله این حوادثدو انفجار بمب در خارج استادیوم ملی بود که اولاند و وزیر خارجه آلمان در آن در حال تماشای یک بازی دوستانه بودند.

گروه تکفیری صهیونیستی داعش مسئولیت حملات تروریستی روز گذشته پاریس را به‌عهده گرفت. این گروه تروریستی اعلام کرد این خون‌بهای سوریه است، این یازده سپتامبر فرانسه است.