باید بستن مساجد را بررسی و به مسلمانان فشار بیاوریم

به گزارشافکارخبر، در ادامه سوءاستفاده از حملات تروریستی اخیر در پاریس برای تشدید اسلام هراسی در غرب، ‌ نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌گویند باید بستن مساجد را «بررسی» و به ائمه مساجد فشار آورد.

حملات اخیر در پایتخت فرانسه که بر اساس آمارهای رسمی تاکنون ۱۳۲ کشته برجای گذاشته، با محکومیت بین‌المللی روبرو شده و کشورهای اسلامی و سازمان‌ها و نهادهای مختلف اسلامی هم انزجار خود را علیه حملات پاریس اعلام کردند.

کشورهای اسلامی از جمله ایران این حملات تروریستی را که داعش مسئولیت آن را پذیرفته، ‌ «حمله به انسانیت» خوانده و همدردی خود را با قربانیان فرانسوی اعلام کردند.

اما با توجه به فضای اسلام هراسی در غرب، این بار هم برخی رسانه‌ها و مقامات غربی در آتش اسلام هراسی در غرب دمیده و حتی ادعاهایی علیه مسلمانان محرح کرده‌اند.

فضای اسلام هراسی در غرب سبب شده که از فردای حملات پاریس اخباری مبنی بر حملات به مساجد و تلاش برای آتش زدن آنها در کانادا، ‌فرانسه و برخی دیگر از کشورهای غربی مخابره شده است.

در همین راستا، ‌ نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم به بهانه حملات پاریس اظهارات و مواضع ضد اسلامی خود را روشن‌تر بیان کردند.

به گزارش نیویورک تایمز، ‌ «دونالد ترامپ»، ‌ «بن کارسون» و «جب بوش» سه نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا اظهاراتی در این باره مطرح کردند.

دونالد ترامپ که ماه گذشته میلادی در اظهاراتی گفته بود مشکلی با تعطیلی و بستن مساجد در آمریکا ندارد، ‌ روز دوشنبه(دیروز) در این باره گفت: «من از انجام این کار نفرت دارم اما این کاری است که شما قویا باید آن را بررسی و مطالعه کنید چرا که برخی از ایده‌ها و نفرت از این مناطق برمی‌خیزد».

این نامزد انتخابات و میلیاردر آمریکایی همچنین گفت اگر رئیس‌جمهور شود نظارت بیشتری بر مساجد آمریکا خواهد شد چرا که «صحبت‌های بسیاری در مساجد انجام می‌شود».