واکنش حزب الله به تصمیم تازه آل سعود

به گزارش افکارخبر به نقل از العالم، فراکسیون وفاداری به مقاومت در مجلس نمایندگان لبنان نشست دوره ای خود را در منطقه حریک در ضاحیه جنوبی بیروت برای بررسی اوضاع داخلی و منطقه ای برگزار و در پایان نشست خود بیانیه ای اعلام کرد: مصوبه اخیر کنگره آمریکا مبنی بر مقابله با حزب الله و طرفداران و نهادهای رسانه ای آن، تجاوز آشکار به لبنان، نقض صریح حاکمیت ملی این کشور و پایمال کردن قوانین و عُرف بین الملل محسوب می شود.

این بیانیه افزود: فراکسیون وفاداری به مقاومت، مصوبه کنگره آمریکا را شدیدا ً محکوم می کند و آن را نمونۀ بارز استکبار، سلطه طلبی، تأیید دروغ های دشمن صهیونیست و وارونه جلوه دادن واقعیت ها می داند و اعلام می کند که چنین مصوباتی هرگز مقاومت را از پایبندی به اصول خود، دفاع از لبنان و حمایت از حق، عدالت، آزادی و ملل مظلوم جهان بازنخواهد داشت.

این بیانیه در اشاره به تصمیم حکومت سعودی "در تحریم 12 شخصیت و موسسه مرتبط با حزب الله لبنان" تاکید کرد: اقدام عربستان در اتخاذ تصمیمی مشابه آمریکا علیه حزب الله در واقع همان پاسخ سریع (مسئولان سعودی) به خواسته ها و دیکته های آمریکا است؛ بویژه که این تصمیم نسخه تکراری همان چیزی است که دولت آمریکا پیشتر آن را اعلام کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است: مذاکرات ملی لبنان نیز برای تفاهم و توافق احزاب و تشکّل های سیاسی درباره اختلافات فیمابین و مشکلات داخلی کشور باید همچنان ادامه داشته باشد.

فراکسیون وفاداری به مقاومت در این بیانیه از روسیه به علت ایفای نقش مؤثر و جدی در مبارزه با گروه های تروریستی فعال در سوریه تشکر کرد و حمله ترکیه به هواپیمای روسی را اقدامی غیرموجه و به نفع تروریست ها دانست و از همه کشورها خواست که برای مبارزه با تروریسم تکفیری - که شّر و پلیدی آنها همه جهان را فراخواهد گرفت- با همدیگر همکاری کنند.