در جبهه نبرد علیه تروریستها در سوریه چه می گذرد؟
به گزارش افکارخبر به نقل از العالم در سوریه امروز جمعه در گزارش خود از آخرین تحولات نظامی در این کشور گفت: نیروی هوایی ارتش سوریه با انهدام یکی از پایگاههای گروه مسلح موسوم به "احرار الشام" در منطقه خان الشیخ در استان ریف دمشق، تعدادی از اعضای این گروه تروریستی را کشته و زخمی کرد. 

وی افزود: عملیات نظامی ارتش سوریه در ریف شرقی و غربی شهر دمشق نیز همچنان ادامه دارد و نیروهای ارتش حملات تروریست ها به جاده ریف دمشق – قنیطره را دفع کردند. 

در همین حال، چند شهروند سوری در حمله خمپاره ای تروریست ها به منطقه المیدان شهر حلب زخمی شدند و چند عضو گروه تروریستی داعش در درگیری با نیروهای ارتش سوریه در اطراف منطقه الدوه در حومه شرقی شهر حمص به هلاکت رسیده یا زخمی شدند.

خبرنگار العالم افزود: جنگنده های ائتلاف تحت رهبری آمریکا چند ایستگاه پمپاژ آب را در منطقه الخفسه در شهر حلب بمباران کردند که باعث توقف فعالیت آنها شد.

این درحالی است که درگیری بین نیروهای کُرد و عناصر گروههای مسلح جبهه الشام، احرار الشام و جبهه النصره در حومه شمالی شهر حلب همچنان با شدت ادامه دارد. 

این نیروهای کُرد همزمان با بمباران هوایی روسیه به روستای المالکیه حمله کردند و درگیری سنگینی نیز در دو روستای کشتعار و الزیاره درگرفت.

این نیروها از کشته شدن ده ها عضو جبهه النصره خبر داده و اعلام کردند که مراکز درمانی شهر مرزی اعزاز سوریه مملو از اجساد تروریست ها است و تروریست های زخمی نیز به شهر "کلس" ترکیه منتقل شده اند.

نیروهای کُرد همچنین امنیت جاده حلب – اعزاز را تأمین کردند و همچنان به پیشروی خود در شهر اعزاز در مرز سوریه با ترکیه ادامه می دهند.

خبر دیگر اینکه نیروهای کرد سوریه گفتند که دهها نظامی آمریکایی وارد مناطق شمالی و شمال شرقی سوریه شدند.

مرکز دیده بان حقوق بشر سوریه که وابسته به مخالفان سوری خارج نشین است، اعلام کرد: نظامیان آمریکایی در 2 نوبت از طریق ترکیه و منطقه کردستان عراق وارد سوریه شدند و هم اکنون بیش از 30 نفر از این نظامیان در شهر کوبانی (عین العرب) هستند و بقیه آنها در استان حسکه حضور دارند ولی همه آنها سرانجام در شهر کوبانی جمع خواهند شد.