آلمان هم در تیررس تروریسم داعش قرار دارد

به گزارش افکارخبر به نقل از تسنیم، "اورزولا فون در لاین"، وزیر دفاع آلمان بعد از تصمیمات جدید دولت برای مشارکت در ائتلاف نظامی علیه داعش در سوریه این اقدام را ضروری ارزیابی کرده و گفت: آلمان در تیررس تروریسم داعش قرار دارد.

وزیر دفاع آلمان که در گفتگو با "آ ار دی" آلمان سخن می گفت تصریح کرد که این تجربه تلخ ماه های گذشته است که داعش از عدم اتحاد ما سود می برد.

وی با تاکید بر اینکه ما اجازه مذاکره با داعش را نداریم همچنین اعلام کرد کرد برای اینکه این باند آدم کش را متوقف کرده و به قتل های وحشیانه و سلاخی انسان ها در منطقه پایان دهیم به ابزار نظامی نیاز است.

"فون در لاین" در پاسخ به این پرسش که آیا آلمان می تواند هدف حملات تروریستی قرار گیرد گفت: این حقیقتی تلخ است که داعش در حال حاضر بی پرده این مسئله را روشن کرده است که آلمان هم در تیررس آن قرار دارد. بنابراین آلمان نباید خود را تسلیم کند. ما باید به صورت گسترده و ریشه ای با داعش مبارزه کنیم.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده چهار تا 6 تورنادوی آلمانی باید جنگنده های ائتلاف ضد داعش در سوریه و عراق را حمایت کنند اما هیچ بمبی را پرتاب نمی کنند. یک ناوچه آلمانی نیز مسئولیت حفاظت از ناو هواپیمابر " شارل دو گل" که فرانسوی ها آن را به شرق مدیترانه اعزام کرده اند بر عهده می گیرد. هواپیماهای سوخت رسان نیز سوخت گیری های هوایی در عملیات های تهاجمی طولانی را امکان پذیر می سازند. عملیات شناسایی ماهواره ای نیز از دیگر برنامه های آلمان است.

"فون در لاین" این عملیات را بدون شک یک عملیات خطرناک ارزیابی کرده  و در عین حال گفت: ائتلاف ضد داعش از یک سال پیش در عملیات های هوایی خود هیچ هواپیمایی را از دست نداده است.

پارلمان آلمان قرار است هفته آینده درباره این عملیات تصمیم گیری کند.