به گزارش افکارخبر به نقل از  مهر، «توره نیدریبو» سفیر نروژ در پاکستان، در گفتگو با «دان نیوز»  گفت: دولت نروژ در روزهای آتی پناهندگان بیشتری را به کشورشان یا روسیه خواهد فرستاد چونکه دولت نروژ قوانین سختی را برای پناهندگان در نظر گرفته است.

۴۰۰ پناهنده پاکستانی در ماههای گذشته برای پناهندگی در نروژ درخواست داده بودند که بیشتر آنها از مرز روسیه وارد نروژ شده اند.  

وی در ادامه افزود: مانند دیگر کشورهای اروپایی به تعداد پناهندگان در نروژ اضافه می شود و تعداد پناهندگان در سال ۲۰۱۵  بین ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر بوده است. بیشتر پناهندگان بدلیل جنگ های داخلی و یا ظلم وستم مهاجرت می کنند. در پاییز امسال اکثر مهاجرین از کشور سوریه وارد نروژ شدند اما در حال حاضر بیشتر پناهندگان از کشورهای افغانستان و پاکستان هستند. در میان آنها تعداد خیلی کمی می توانند پناهندگی بگیرند.

او در ادامه تصریح کرد: طبق قانون تصویب شده در مورد پناهندگان در روزهای گذشته، شرایط مناسبی برای بازگشت مهاجرین به کشورشان فراهم خواهد شد. پناهندگانی که تا حال پرونده آنها بررسی نشده و احتمال قبول درخواست پناهندگی آنها کم است توسط پلیس دستگیر شده بجای مخصوصی انتقال داده خواهند شد و بدین ترتیب قوانین پناهندگی سخت تر خواهد شد. پناهندگان پاکستانی با اخذ روادید به پاکستان سفر کرده اند اما بطور غیر قانونی ار مرز روسیه وارد نروژ شده اند. ما تمام شرایط را به سفارت روسیه در پاکستان اطلاع داده ایم.