به گزارش افکارخبر به نقل از باشگاه خبرنگاران،  وب‌سایت اسپوتنیک در گزارشی، آینده روابط آمریکا و روسیه را پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 تحلیل کرد. در گزارش مذکور آمده است: احتمال بهبود روابط مسکو و واشینگتن پس از انتخابات 2016 آمریکا بسیار کم است. در حال حاضر نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برای اتخاذ موضع سختگیرانه‌تری در قبال روسیه با هم رقابت دارند.

"هیلاری کلینتون" در میان نامزدهای حزب دموکرات، بیشترین شانس را برای انتخاب شدن دارد. وی در ماه سپتامبر (یک ماه پیش) اعلام کرد، آمریکا باید اقدامات سخت گیرانه تری را برای مواجهه با "ولادیمیر پوتین،" رئیس‌جمهور روسیه به کار گیرد. تحلیلگران معتقدند اگر کلینتون رئیس‌جمهور بعدی آمریکا شود، روابط واشینگتن و مسکو بیش از پیش متشنج می‌شود.

نامزدهای حزب جمهوری‌خواه حتی بیش از دموکرات‌ها نسبت به روسیه، برخورد تهاجمی دارند. برای مثال سناتورِ فلوریدا پیش از این، خواستار اعمال فشار بیشتر علیه روسیه شده بود. وی اعلام کرد: "در سیاست‌های من جایی برای دیدار با "ولادیمیر پوتین" نیست."

تنها جمهوری خواه علاقمند به بهبود روابط با روسیه، "دونالد ترامپ" است. وی در ماه اکتبر اعلام کرد: " من به راحتی می‌توانم با پوتین کنار بیایم و در آینده مشکلات کنونی را نخواهیم داشت." نگارنده این گزارش اینگونه نتیجه گیری می‌کند که به احتمال قوی، رئیس‌جمهور آینده آمریکا با انرژی بیشتری در مقابل روسیه می‌ایستد.