اوباما: برای حل سیاسی بحران سوریه در تلاشیم

به گزارش افکارخبر، "باراک اوباما" -رئیس جمهور آمریکا- با برگزاری کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه نشست "تغییرات آب و هوایی" پاریس گفت: "برای رسیدن به راه حلی سیاسی به منظور پایان دادن به بحران سوریه و همچنین بر نابودی داعش با استفاده از منابع خود مصمم هستیم."

 

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: برای ایجاد دستورالعملی به منظور استفاده از انرژی‌های پاک تلاش می کنیم. از تمامی کشورها و شرکت های بزرگ می‌خواهیم تا بر استفاده از انرژی‌های پاک تکیه داشته باشند.‎

 

وی در ادامه تأکید کرد: راه حلی نظامی برای بحران سوریه وجود نخواهد داشت و این را بیانیه وین نیز تأیید می‌کند. با روسیه در هرگونه راه حلی که باشد، در خصوص سرنوشت بشار اسد اختلاف داریم.

 

اوباما ادعا کرد:حفظ موسسات دولتی سوریه بدون بشار اسد ممکن است.

 

وی گفت: روند سیاسی در سوریه باید به موازات تشدید فشار بر داعش به پیش برود. روسیه باید تنها بر جنگ با داعش تمرکز داشته باشد. این کشور باید به ائتلافی که در سوریه با داعش مبارزه می‌کند، بپیوندد. سازمان ملل برای ایجاد آتش‌بس در برخی مناطق سوریه  در تلاش است.

 

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد پیش‌بینی نمی‌شود سیاست روسیه در سوریه به این سرعت تغییر کند؛ چرا که مسکو براساس منافع خود عمل می کند.(!)