مردم عراق: آمریکا شریک داعش است

به گزارش افکارخبر، روزنامه استرالیایی «سیدنی مورنینگ هرالد» در گزارشی به ظن شدید مردم عراق در همکاری آمریکا در نهان با داعش اشاره کرده و نوشت: همگام با نبرد علیه داعش در عراق موجی شدید از بدگمانی مردم این کشور  نسبت به آمریکا‌یی‌ها و همکاری آن‌ها با داعش وجود دارد و در فیلم‌های ویدیویی که دست به دست مردم می‌چرخد بالگردهایی آمریکایی دیده می‌شوند که با عملیات امداد رسانی هوایی در ارسال کمک‌های تسلیحاتی به شبه نظامیان داعش هستند و بسیاری مدعی هستند که آن‌ها دوستانشان یا شاهدان چنین مواردی را رویت کرده‌اند.

«مصطفی سعدی» از شیعان مبارز عراق که در عملیات بیجی حضور داشت، می‌گوید: «شک نکنید چنین موردی وجود دارد . دوستان من ارسال بطری‌های آب از سوی بالگردهای آمریکا را به داعش دیده‌اند.»

بر اساس این گزارش، البته این ادعایی است که مقام‌های رسمی آمریکایی آن‌را رد می‌کنند به طوری‌که سرهنگ  «استیو وارن» در این زمینه می‌گوید که شایسته نیست به چنین مواردی پاسخ داده شود. چنین ادعاهایی بسیار مسخره است. این کار ایرانی‌ها است و آن‌ها چنین خط تبلیغی را هدایت می‌کنند . ان امر کار دستگاه تبلیغاتی ایران است.

روزنامه یاد شده در خاتمه نوشت: اما  در خیابان‌های شهر بغداد مردم باور دیگری دارند. «محمد عبدالخالق» روزنامه نگار عراقی در این زمینه گفت: «وجهه آمریکا در خاورمیانه آسیب دید به همین دلیل آن‌ها با خلق داعش و سپس حمله به آن‌ها سعی در احیا وجهه خود دارند.»