لاوروف: مانعی برای دیدار با همتای ترکیه‌ای خود ندارم

به گزارش افکارخبر، «سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه که به قبرس سفر کرده است،‌ اعلام کرد، مانعی برای دیدار با همتای ترکیه‌ای خود ندارد.

به دنبال سرنگونی جنگنده روسی توسط جنگنده‌های ترکیه بر فراز سوریه در نزدیکی مرز ترکیه، وزیر خارجه روسیه سفر خود به آنکارا را لغو کرده بود و به هیچ عنوان حاضر به پاسخ دادن به تماس‌های مکرر آنکارا و همتای ترکیه‌ای خود نشده بود.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، وزیر خارجه روسیه گفت مانعی برای دیدار با «چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در بلگراد ندارد.

وی افزود: ترکیه باید متوجه باشد چه اقدامی باید صورت گیرد تا روابط با روسیه پس از این چنین اقدام خصمانه‌ای نظیر سرنگونی جنگنده روسی اندکی بهبود یابد.

دیپلمات ارشد روسیه همچنین گفت:‌ وظیفه اصلی ما ممانعت از گسترش تهدیدات تروریستی از ترکیه به سمت روسیه است. در حال حاضر نگرانی اصلی ما همین مسئله است.

سخنگوی کاخ کرملین نیز امروز در اظهارات خود گفته بود که تحریم‌های روسیه علیه ترکیه صرفا به دلیل ممانعت از گسترش تهدیدات تروریستی به خاک روسیه است.

لاوروف در بخش دیگری از اظهاراتش تأکید کرد، سرنگونی جنگنده سوخو24 روسی بر فراز سوریه ممکن است تلاشی برای ایجاد اخلاق در روند توافق شده در وین درباره سوریه باشد.

وی افزود: روسیه به روند وین درباره سوریه متعهد است و انتظار دارد تمامی طرفین و شرکت‌کنندگان در اجلاس وین نیز به توافقات صورت گرفته در خصوص جمع‌آوری فهرست جامع تروریست‌ها و مخالفان سوری متعهد باشند.

وزیر امورخارجه روسیه با تأکید بر اینکه «روسیه آماده ازسرگیری تماس‌ها با ناتو است» همچنین گفت: مسکو آماده انجام دیدارهایی در قالب شورای ناتو-روسیه است، البته اگر این درخواست از طرف ناتو مطرح شود، چرا که طرفین صحبت‌هایی برای مطرح کردن دارند. روسیه هرگز فعالیت در چهارچوب این شورا را رد نکرده است.