به گزارش افکارخبر به نقل از مشرق، شیخ عبد الله بن ناصر بن عبد الله الأحمد آل ثانی، مالک ثروتمند قطری باشگاه مالاگا در جنوب اسپانیا این روزها به راحتی به کشور خود سفر نمی‌کند، او آنقدر ثروتمند بود و هست که محل تبعیدش یکی از زیباترین و رویایی ترین مناطق گردشگری اسپانیا باشد.

در هر حال او که پیش از تبعید به مالاگا، خود مالک ۲۵ رستوران زنجیره ای در این کشور و دو چاه نفت در خلیج مکزیک بود به واقع اسپانیا را یک تبعیدگاه بزرگ می‌دانست و هرگز دوست نداشت خاندان آل ثانی چنین رفتاری را در حقش داشته باشد.

متولد ۲۹ سپتامبر ۱۹۶۹ تاجر قطری که در سن ۲۵ سالگی به عنوان عضو ارشد بانک مرکزی قطر شناخته می‌شود و کل سهام نمایندگی آدیداس در دوحه را با هدیه روز تولدش خریداری می‌کند.

او وارث شرکتی بین المللی و بسیار ثروتمند تحت نام «گروه ناصر بن عبدالله و پسران» است که تخمین زده می‌شود وی تنها در همین شرکت موروثی معادل بودجه چهار سال کل لالیگا، گردش مالی داشته و با سود معاف از مالیات آن بیش از ۵ باشگاه بزرگ اسب سواری و پرورش اسب در اروپا و امارات و قطر تاسیس کرده است.

او یکی از اعضای خانواده حاکم قطر و وابستگان دور حاکم قبلی، شیخ محمد است. در ضیافت شام نوامبر ۲۰۱۳ برای حاکم قطر هدیه ای نمی‌آورد و در واکنش به دستور کتبی حاکم این کشور برای واگذاری سهام دو کمپانی نفتی قطر سکوت کرده و در اولین فرصت آن را به فروش می‌رساند و اجازه نمی‌دهد این دو کمپانی به مالک سفارش شده برسد. غضب حاکم قطر شامل حال او شده و به صورت رسمی از فهرست وارثان حاکمیت قطر خارج می‌شود. او از همان زمان دیگر قطر را جای امنی برای زندگی نمی‌بیند اما آنقدر ثروتمند هست که بتواند محل تبعیدش را انتخاب کند.

 

ثروتمندترین تبعیدی دنیا با سرمایه ای در حد لالیگا + عکس

 

اسپانیا و جایی مناسب و شیک برای پول شویی و کسب درآمد و البته شاید راهی برای تدارک و آماده سازی جهت حمله‌ای دوباره. گلف نیوز به تاریخ ۲۷ نوامبر ۲۰۱۵ در گزارشی به نفوذ قطری‌ها در فوتبال اروپا می‌پردازد و می‌نویسد: آیا هنوز هم می‌توان گفت که این فقط فوتبال است و مهم نیست؟!

 

ثروتمندترین تبعیدی دنیا با سرمایه ای در حد لالیگا + عکس

 

آیا حتی تردید هم نمی‌توان به دل راه داد که نکند خرید پاری‌سن‌ژرمن، منچستر سیتی، مالاگا و بیش از ۴۷ باشگاه دسته دومی در اسپانیا و آلمان و ایتالیا هدف دار باشد؟ اکنون بیش از ۴۰ عضو رسمی خانوادن سلطنتی قطر صاحب ملیت‌های اروپایی شده‌اند و پاسپورت رسمی کشور هدف خود را به خاطر خرید باشگاه و گذشت زمان بیش از ۳ سال اقامت در جیب دارند. نزدیک به ۵۰۰ قطری به عنوان نیروی کار ماهر از آشپز گرفته تا حسابدار و وکیل و محافظ اکنون در کشورهای اروپایی زندگی می‌کنند و به توصیه مالک عرب خود، آزادانه و بدون پرداخت مالیات، مشغول تجارت‌های پنهان در اروپا هستند، تجارت‌هایی که در آنها گاه و بیگاه ردپایی از پول شویی، قاچاق اسلحه و قاچاق انسان رویت می‌شود.

 

ثروتمندترین تبعیدی دنیا با سرمایه ای در حد لالیگا + عکس

 

مارکا، چاپ مادرید به تاریخ ۵ اکتبر ۲۰۱۴ از حکم صادر اما باطل شده دادگاه عالی اسپانیا علیه پسر مالک باشگاه مالاگا می‌نویسد و می آورد: خرید مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه ملی اسپانیا چه معنایی دارد؟ چرا همه سکوت کرده‌اند؟ پسر یک مالک باشگاه با هر ثروتی که داشته باشد، چه فرقی با یک پسر اسپانیایی دارد؟ اگر تفاوتی وجود دارد گفته شود تا مردم اسپانیا هم تکلیف خود را بدانند!

 

ثروتمندترین تبعیدی دنیا با سرمایه ای در حد لالیگا + عکس

 

گفته می‌شود شیخ عبدالله بن ناصر در فراهم آوردن بودجه بنیاد قطر (حامی مالی شماره یک بارسلونا) برای خرید اسلحه از فرانسه و تحویل فوری به گروه‌های تروریستی مستقر در شام مشارکت جدی داشته تا شاید دلخوری قدیمی را از دل حاکم قطر پاک کند.

او تا کنون ۳ بار از بهترین اسب‌های گران قیمت خود را به عنوان پیش‌کش برای حاکم قطر ارسال کرده اما همچنان در تبعید‌گاه رویایی خود محکوم به زندگی است.

وی برادر جاسم بن محمد آل ثانی است، کسی که به «معمار قطر» معروف است و گفته می‌شود که قطر مدرن را او بنا کرده اما حتی معمار خوش خدمت و بله قربان گوی این کشور نیز نمی‌تواند دست برادرش را بگیرد، او فعلا مورد غضب حاکم است. امیر قطر، حمد بن خلیفه آل ثانی البته او را به طور کامل از فهرست دوستانش حذف نکرده اما به هر حال او نیز این روزها تا حد یک تاجر قطری تنزل داشته و دیگر حق نشست و برخاست با بزرگان قطر را ندارد.

 

ثروتمندترین تبعیدی دنیا با سرمایه ای در حد لالیگا + عکس

 

می‌گویند، وقتی شیخ عبدالله بن ناصر باشگاه مالاگا را از لورنسو سانس خرید، در ضیافت شام از مدیر قلبی شنید: پدر من فرناندو سانس بود، کسی که در تیم ملی اسپانیا خوش درخشید و مردم دوستش داشتند. او هم به این مالک اسپانیای گفت: پدر من، ناصر بن عبدالله بن احمد آل ثانی است، کسی که می‌توانست نتایج یک سال تیم ملی اسپانیا را مشخص کند!

او مالاگا را در شرایطی که به ورشکستی مطلق رسیده بود به مبلغ ۳۶ میلیون یورو خرید و اکنون ثروت ذخیره شده در این باشگاه معادل ۱۸۰ میلیون یورو گزارش داده می‌شود. وی البته عضو رسمی فدراسیون اسب سواری قطر نیز محسوب می‌شود، جایی که گفته می‌شود حاکمان و پدرخوانده‌های قطری در آن دل به پول شویی و پنهان کاری مالیاتی می‌بندند و باج مناسبی در ازای فرار مالیاتی پرداخت می‌کنند.