استقبال اوباما از پیوستن انگلیس به حملات هوایی علیه داعش

به گزارش افکارخبر، «باراک اوباما» با صدور بیانیه ای از رأی مثبت پارلمان انگلیس برای پیوستن به شرکای ائتلاف بین المللی در حمله به اهداف داعش در سوریه استقبال کرد.

وی افزود: ریشه های روابط ویژه میان آمریکا و انگلیس به دوران گذشته باز می گردد و طرفین تعهد مشترک در زمینه صلح و امنیت جهانی دارند.

پارلمان انگلیس در نشست روز چهارشنبه خود پس از ساعت ها بحث، به مشارکت این کشور در جنگ علیه داعش در سوریه رای مثبت داد. نمایندگان پارلمان انگلیس با ۳۹۷ رای در مقابل ۲۲۳ به شرکت دولت انگلیس در حملات ضد داعش در سوریه نظر مثبت نشان داد.

دیوید کامرون از پارلمان خواسته بود مجوز حضور رسمی این کشور در جنگ با داعش را صادر کند. پیش از این انگلیس به مدت یک سال در حملات هوایی علیه داعش شرکت کرده بود.

از سوی دیگر اوباما از تصمیم دولت آلمان مبنی بر استقرار نظامیان این کشور برای حمایت از تلاش های ائتلاف ضد داعش استقبال کرد.

در همین راستا وزیر دفاع آلمان گفت که کشورش تصمیم دارد هفته آینده دو فروند هواپیمای شناسایی و یک فروند هواپیمای سوختگیری به پایگاه اینجرلیک ترکیه اعزام کند.

وی افزود: در صورت موافقت پارلمان آلمان، دولت تصمیم گرفته است سه فروند هواپیما و حدود ۱۲۰۰ نظامی را در چارچوب مبارزه با داعش به ترکیه اعزام کند.