طعنه لاوروف به اردوغان درباره «تجارت نفتی ترکیه با داعش»

به گزارش افکارخبر، وزیر خارجه روسیه در پاسخ به اتهام‌زنی رئیس‌جمهور ترکیه درباره دست داشتن مسکو در تجارت نفتی با داعش، پاسخ جالبی داد.

در ادامه تنش‌ها بین روسیه و ترکیه بر سر سرنگونی سوخو ۲۴ در سوریه، فضای متشنج و اتهام‌زنی‌های دو طرف به هم ادامه دارد.

مقامات روسیه با بیان آنکه مدارکی از ارتباط دولت ترکیه با داعش به ویژه در حوزه «تجارت نفتی» در دست دارند، اتهاماتی به آنکارا زده‌ و در همین ارتباط اخیرا وزارت دفاع روسیه فیلم‌ها و تصاویری ماهواره‌ای از انتقال نفت قاچاق توسط داعش از سوریه به ترکیه منتشر کرده است.

مقامات ترکیه به ویژه شخص رجب طیب اردوغان این اتهامات را رد کرده و حتی رئیس‌جمهوری با مخاطب قرار دادن همتای روس خود گفته اگر ثابت شود آنکارا چنین اقداماتی انجام داده، از مقام خود کناره‌گیری می‌کند ولی اگر اینطور نشد، ولایدمیر پوتین باید استعفا دهد.

به گزارش خبرگزاری تاس، اردوغان در تازه‌ترین اظهارات خود توپ را به زمین روسیه انداخته و مسکو را به دست داشتن در تجارت نفتی با داعش متهم کرده است.

رئیس‌جمهور ترکیه گفته یکی از بازرگانان سوری که در تجارت نفتی با داعش دست داشته، گذرنامه روسی داشته و این نشان از دخیل بودن مسکو در این اقدام غیرقانونی است.

وزیر خارجه روسیه در واکنش به این اتهام‌زنی گفت: «من این بیانیه و اظهارنظر را ندیدم اما عجیب است که چنین حرفی پس از چند روز از انتشار خبر تجارت غیرقانونی نفتی و وقتی ما مدارک و شواهد خاص در این باره به رسانه‌ها دادیم، مطرح شد».

سرگئی لاوروف با بیان یک ضرب‌المثل روسی پاسخ جالی به اردوغان داده و بار دیگر موضوع دست داشتن آنکارا در تجارت نفتی با داعش را پیش کشید. او گفت که «ذهن و فرد خاطی هرگز روی آرامش را نمی‌بیند».