وقتی پوتین دقیقا این روزها را پیش بینی کرده بود

به گزارش افکارخبر، صراف پور در فیس بوک خود نوشته است: آن آقایان و خانم هایی که بی منطق و بی استدلال به پوتین حمله می کنند، لطف کرده سخنرانی سال گذشته پوتین را که در زیر ترجمه شده را بخوانند و بعد اگر ذره ای درک و انصاف داشته باشند بگویند چند درصد این سخنان امروز به اثبات رسیده و تا چه حد سخنان پوتین منطقی و مستدل و واقعی است؟ و اگر چنین است چه کسانی امروز می توانند علیه پوتین باشند جز حامیان داعش؟ متن زیر ترجمه شده توسط آقای خسرو گلستانی است:

ولادمیر پوتین رییس جمهور روسیه در این کنفرانس مطبوعاتی که اواخر سال گذشته (۲۰۱۴) انجام شد، مسایل پشت پرده ی کشورهای حامی داعش را فاش می سازد و سیاست های توسعه طلبانه امریکا را صریجاً مورد نقد قرار می دهد.ترجمه صحبت های پوتین در ادامه می آید: 

پرزیدنت اوباما داعش را تهدید کشورش می داند. خب، سوال این است که چه کسی آنها را مسلح می کند. چه کسی سوری ها را برای جنگ با اسد مسلح می کند. چه کسی فضای سیاسی – اطلاعاتی را که موجب چنین وضعیتی شده، فراهم کرده؟ چه کسی تسلیحات را به آن منطقه (سوریه و ...) روانه ساخته؟ آیا واقعاً شما نمی دانید کسانی که در انجا مشغول جنگ اند، مزدورانی اند که به خاطر پول می جنگند و هر گروه تروریستی بیشتر پرداخت کند، به او ملحق می شوند؟

من حتی خبر دارم دستمزد مزدوران در هر گروه تروریستی چه قدر است. داعش از زمانی بیشتر نیرو جذب کرد که میادین نفتی در عراق و سوریه را به تصرف خود در اورد. از ان پس، بیشتر از سایر گروههای تروریستی مزد می پردازد. اما آیا شما فکر می کنید دولت شما (خطاب به خبرنگاران امریکایی حاضر در کنفرانس) نمی داند چه کسی نفت استخراج شده توسط داعش را می خرد؟ نمی داند که متحدانش آن را می خرند؟ آیا فکر می کنید دولت شما این قدرت را ندارد که بر روی متحدانش اعمال نفوذ کند؟ یا مساله در واقع این است که امریکا نمی خواهد اعمال نفوذ کند؟ آیا به همین دلیل نیست که داعش را بمباران نمی کنند؟

آیا می دانید که آن اپوزوسیون سوریه که دولت شما آنها را "متمدن" می داند، به خاطر دستمزد بالای داعش به آنها می پیوندند؟ من این سیاست امریکا را غبرحرفه ای ارزیابی می کنم. مبتنی بر واقعیات نیست. شما اپوزوسیون به اصطلاح متمدن و دموکراتیک را تعلیم می دهید و مسلح شان کرده، روانه سوریه می کنید، اما می بینید روز بعد به داعش پیوستند.

(توضیح اینکه این ادعای پوتین که سال گذشته عنوان شد، همین چند ماه پیش محقق شد و خود امریکا اعتراف کرد که نیروهای مسلح شده و تعلیم دیده توسط خودش چندی بعد با تمام تجهیزات نظامی به القاعده و داعش پیوستند.)

ما به این دلایل از سیاست امریکا پشتیبانی نمی کنیم. چنین سیاستی به همه طرف ها آسیب می رساند، از جمله خود امریکا. از شما می خواهم که این پیامم را به مقامات خود برسانید که وقتی سخن از امنیت ملی می شود، باید امنیت همه کشورها تأمین گردد و احترام گذاشته شود. به عراق نگاه کنید. وضعیتش هولناک است. به لیبی نگاه کنید. آیا آن وضعیت را ما به وجود آوردیم که می گویید روسیه تهدیدی برای جهان است، یا خودتان؟

ما قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل داشتیم که خواهان منطقه پرواز ممنوع بود. این یعنی نیروی هوایی لیبی نتواند پرواز و شورشیان را بمباران کند. شما اما آن کشور را بمباران کردید. این نقض آشکار آن قطعنامه بود. عمل شما حتی تجاوز آشکار به یک دولت بود. آیا این عمل توسط ما انجام شد که می گویید امنیت جهان را تهدید می کنیم؟ چوبش را هم خوره اید. سفیر شما به قتل رسید، بدست همانهایی که خودتان مسلح کرده بودید. عمل نادرست را خود انجام می دهید، دیگران را سرزنش می کنید. شما اشتیاق بی پایانی به سلطه گری در جهان دارید. شما باید از جاه طلبی های امپریالیستی دست بکشید. با این ایده که راه دیگری به جز شیوه امپریالیستی وجود ندارد، آگاهی میلیونها انسان را مسموم نکنید.