روسیه برای هر جنگی با ترکیه آماده می‌شود

به گزارش افکارخبر،پایگاه خبری اکسپرس مدعی شد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دستور آماده سازی هواپیمای غول پیکر موسوم به «روزقیامت» که نامرئی است و برای جنگ هسته ای طراحی شده است را صادر کرده است.

اکسپرس افزود: علیرغم اینکه متحصصان نظامی روسیه گفته اند که این هواپیما تا پایان سال 2015 عملیاتی نخواهد شد اما به دنبال افزایش تنشها با ترکیه پوتین دستور داده است که طی دو هفته آینده آن را آماده استفاده در صورت لزوم کنند.

این هواپیمای پیشرفته میتواند مقامات عالی حکومتی و نظامی روسیه را در صورتی که پایگاههای فرماندهی آنها در روی زمین دچار تهدید است درجای خود جای دهد و یک پایگاه فرماندهی پیشرفته سیال است.

پیش از این شبکه راشا تودی گزارش داده بود، در حالی که نیروی هوایی روسیه به عملیات خود علیه مواضع تروریست ها در سوریه ادامه می دهد، آزمایش‌های دولتی "مجتمع هوایی نسل دوم فرماندهی استراتژیک روسیه" که براساس هواپیمای ایلیوشین 80 ساخته شده، با موفقیت خاتمه یافت و این هواپیما تا آخر سال جاری میلادی تحویل وزارت دفاع روسیه داده خواهد شد.

به جز روسیه، فقط آمریکا دارای چنین مجتمع هوایی است. شرکت متحده ابزارسازی روسیه روز سه شنبه گزارش کرد که مجتمع هوایی فرماندهی استراتژیک برای استفاده در شرایط استقرار ضربتی نیروهای مسلح، نبودن تاسیسات فرماندهی در زمین و همچنین در صورت از کار افتادن مقرهای فرماندهی و مراکز و خطوط ارتباطی در زمین طراحی و ساخته شده است.