پوتین از لفظ «الله» استفاده کرد!+فیلم

 

 
 

به گزارش افکارخبر، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه اواخر هفته گذشته برای ابراز خشم خود نسبت به ترکیه از لفظ الله استفاده کرد و گفت: «الله، حاکمان ترکیه را تنبیه می‌کند».

تمرکز اصلی سخنرانی ملی پوتین بر تهدید ترکیه به اقدامات تنبیهی بیشتر روسیه بود و در این سخنرانی به تجارت غیرقانونی تکفیری‌های داعش و ترکیه در خصوص فروش نفت اشاره کرد و گفت: «ترکیه از صدور مجوز به تروریست‌ها برای فروش نفت ربوده شده، نفع و سود می‌برد».

پوتین در سخنرانی سالانه (اینجا را کلیک کنید) خود در پارلمان این کشور اعلام کرد، ترکیه از سرنگونی جنگنده روسی پشیمان خواهد شد و گفت: مسئولیت کامل سرنگونی هواپیمای روسیه بر عهده ترکیه است و ترکیه از این اقدام خود پشیمان خواهد شد. سران ترکیه بدانند مجازات آنها تنها از طریق کاهش روابط تجاری نخواهد بود. هرکس گمان می‌کند که پاسخ روسیه به ترکیه به تحریم و محدودیت روابط تجاری محدود خواهد شد، در اشتباه است. اگرچه ما هرگز در واکنش به این اقدام از تهدید نظامی استفاده نخواهیم کرد.

روز سه‌شنبه 24 نوامبر، جنگنده اف-16 ترکیه به جنگنده سوخو 24 روسیه در مرز سوریه حمله کرده و آن را بر فراز خاک سوریه هدف قرار داد. یکی از دو خلبان این جنگنده کشته شد و خلبان دیگر روز چهارشنبه پس از 12 ساعت عملیات نجات و امداد، نجات داده و به پایگاه حمیمیم در لاذقیه منتقل شد. وی اعلام کرده که این جنگنده روسی به هیچ عنوان وارد حریم هوایی ترکیه نشده و آنکارا نیز پیش از انجام این حمله هیچ هشداری به سرنشینان این جنگنده سوخو24 نداده است.

ترکیه مدعی است که این جنگنده روسی حریم هوایی این کشور را نقض کرده و این اقدام تنها دفاع از امنیت ملی ترکیه بوده است.  مسکو از این اقدام آنکارا به شدت خشمگین است و اعلام کرده که از این پس تمام جنگنده‌های روسی در سوریه با پوشش کامل هوایی به انجام عملیات علیه مواضع تروریست‌ها خواهند پرداخت. مسکو همچنین خواستار عذرخواهی سران ترکیه شده، اما مقامات ترکیه زیر بار مسئولیت این اقدام خود نرفته‌اند.

 

فیلم