اردوغان چه چیزی را انکار می کند؟!+تصاویر

گروه بین الملل،با اشاره به مستندات روسیه در خصوص تجارت ترکیه با نفت داعش و سابقه «بلال اردوغان» فرزند رئیس‎جمهور ترکیه و انتشار عکس‎های وی با عناصر داعشی، این روزنامه آلمانی نوشته که پسر اردوغان وزیر نفت داعش است.

به گزارش افکارخبر،این در حالیست که رئیس جمهور ترکیه پیش از این مدعی شده اگر این اتهام ثابت شود که ترکیه از داعش نفت خریده است وی از سمت خود استعفا خواهد داد.

گزارشهای خبری حاکی است بسیاری از کشورهای غربی حاضر نیستند بپذیرند که ترکیه در قاچاق غیر قانونی نفت با تروریست های داعش دخالت دارد. با این حال حتی اگر مدارک اخیر نیز نادیده گرفته شود، سابقه پسر اردوغان خود گواهی بر این مسئله است.

photo_2015-12-07_13-53-07

این روزنامه آلمانی با اشاره به وجه و آبروی از دست رفته بلال اردوغان، نوشت: بلال با وجود اینکه تلاش کرد خود را خوب و سالم نشان دهد، اما گذشته وی سرشار از نکات سیاهی است که گواهی بر صدق ادعای روسیه در خصوص خرید ارزان نفت داعش توسط ترکیه است.

این رسانه همچینین به سابقه سیاه فرزند اردوغان در اختلاس و مسایل مالی و پرونده وی در پولشویی دارایی‌های اردوغان پدر اشاره کرد و نوشت: مدارک و اسنادی که دادستانی کل ترکیه در این خصوص جمع آوری کرده است شامل تصاویر و مکالمات ثبت شده تلفنی بین پدر و پسر است که رجب طیب اردوغان در آن زمان سمت نخست وزیری ترکیه را بر عهده داشت. در این مکالمات تلفنی ثبت شده است که اردوغان از فرزندش خواست تا «همه دارایی‌ها را پس دهد.»

photo_2015-12-07_13-53-15

این روزنامه آلمانی در بخش دیگری از گزارش خود برای اثبات دست داشتن پسر اردوغان در قاچاق نفت سوریه از طریق داعش، به اظهارات عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه در نوامبر گذشته اشاره کرد. الزعبی تاکید کرده بود که نفت داعش با کامیون های شرکتی که بلال اردوغان ریاست آن را بر عهده دارد، به ترکیه منتقل می شود.

روزنامه هاندلز بلات در پایان گزارش خود نوشت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با اعلام استعفا از سمت ریاست جمهوری در صورت اثبات تجارت ترکیه با نفت داعش، خود را در وارد یک نوع بازی با برگه‎هایی که در دست دارد و یا درگیر شرط‌ بندی کرده است.

photo_2015-12-07_13-53-20

گزارشهای خبری نشان می دهد، افشاگری ها در خصوص دست داشتن اردوغان و خانواده اش در قاچاق نفت داعش پس از سرنگون شدن یک فروند هواپیمای جنگی روسیه توسط نیروی هوایی ترکیه آغاز شد.

ترکیه می گوید جت جنگنده روسی حریم هوایی این کشور را نقض کرده بود اما روسیه چنین چیزی را رد کرده است.

 چند روز گذشته نیز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد  مدارکی در اختیار دارد که نشان می‌دهد ترکیه خریدار اصلی نفت داعش است و اردوغان و خانواده‌اش با این گروه تروریستی تجارت می‌کنند.

photo_2015-12-07_13-53-25

به گفته آناتولی آنتونوف معاون وزیر دفاع روسیه، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد کامیون‌هان نفت‌کش از مناطق تحت تصرف داعش به سمت ترکیه حرکت می‌کردند؛ وی همچنین گفت وزارت دفاع روسیه از سه مسیر انتقال نفت داعش به ترکیه مطلع است.

 وی مدعی شد: خریدار و مصرف کننده اصلی این نفت دزدیده شده از صاحبان اصلی آن که سوریه و عراق هستند، ترکیه است.