نماینده آلمانی: عربستان باید تحریم شود

به گزارش افکارخبر، حزب سبزهای آلمان اخیراً از مقامات غربی خواسته که گزینه تحریم اقتصادی عربستان را مورد بررسی قرار دهند.

به نوشته روزنامه دویچه وله، آنتون هوفرایتر رئیس فراکسیون پارلمانی حزب سبزهای آلمان از غرب خواست که اِعمال تحریم های اقتصادی علیه عربستان را مد نظر قرار دهند.

هوفرایتر در مصاحبه با روزنامه ساربروکر سایتونگ چاپ آلمان گفت: عربستان سعودی نَه تنها کشوری دیکتاتور است و در آن مخالفان شدیداً سرکوب و گاه کشته می شوند، بلکه این کشور از گروه های اسلام‌گرای (افراطی) در سراسر جهان حمایت مالی کلان می کند.

هوفرایتر گفت: علاوه بر لزوم استفاده از عربستان برای حل مناقشات کشورهای عربی، باید برای تغییر سیاست ها و رفتارهای مقامات سعودی با آنها مذاکره کرد.

هوفرایتر افزود: اگر مقامات سعودی تغییری در سیاست ها ورفتارهای خود ندهند، غرب باید با جدیت به بررسی مساله تحریم اقتصادی عربستان بپردازد.

زیگمار گابریل وزیر اقتصاد و معاون آنگلا مرکل صدر اعظم و توماس اوبرمن رئیس فراکسیون پارلمانی حزب سوسیال دمکرات آلمان نیز اوایل هفته کنونی از عربستان انتقاد کردند و درباره حمایت مالی آل سعود از "اسلامگرایان" افراطی آلمان هشدار دادند