به گزارش افکارخبر، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در سومین گردهمائی همبستگی با فلسطین گفت: انتفاضه  فلسطین نشانه آن است که مقاومت فلسطین جنبشی گذرا نیست، بلکه یکی از اصول به حق فلسطین است.

 

وی گفت: نسل انتفاضه نسل تجدید مقاومت رد شیوه های جدید است و تاکیدی بر این موضوع است که مقاومت نه سلاح و نه پشتیبانی بین المللی، بلکه اراده است. مقاومت حاصل ایمان است. آینده اگرچه ممکن است طولانی شود؛ اما متعلق به مقاومت است و به نفع اشغالگران نیست و حق بازگشت بخشی از آزادی است که به دست جوانان فلسطینی حاصل خواهد شد.

 

شیخ نعیم قاسم گفت: نباید مسئله سازش به عنوان مشکل در نظر گرفته شود تا به این شکل تفاصیل آن نیز نادیده گرفته شود. راه حل مشکل اشغالگری نیز فقط پایان دادن به اشغالگری است و ما به چیزی کمتر از پایان دادن به اشغالگری به عنوان راه حل مسئله فلسطین رضایت نخواهیم داد.

 

معاون دبیرکل حزب الله افزود: خطاب من به مسئولان سیاسی و متولیان و اداره کنندگان مقاومت و سازمان هایی که در زمینه مقابله با اشغالگران فعالیت دارند این است که مسئولیت حفاظت از این دستاورد و بهره برداری و هدایت آن برعهده آنهاست. آنها باید هوشیار باشند تا از انتفاضه به نفع سازش بهره برداری نشود زیرا انتفاضه متعلق به مقاومت است. 

 

شیخ نعیم قاسم افزود: ما مقاومت را به عنوان طرحی که از فلسطین آغاز شده و به کل جهان عرب و اسلام و سراسر جهان امتداد می یابد می شناسیم. ای ملت قهرمان فلسطین اطمینان داشته باشید که حزب الله با شماست. ایران با شماست. محور مقاومت باشماست. شرافتمندان باشما هستند. هرآن کس که چنین حامیانی داشته باشد بی تردید پیروز خواهد شد. 

 

وی گفت: شما می دانید که ایران مرکز ثقل و محور بوده است. پس از پیروزی انقلاب ایران در سال 1979 این کشور با تغییر رویکردی مسیر را از سمت شکست به سمت پیروزی تغییر داد. ایران مسیر را از عقب نشینی به سمت ایستادگی و قهرمانی و شجاعت تغییر داد و در این مسیر از فلسطین حمایت کامل سیاسی و اقتصادی و نظامی و فرهنگی بعمل آورد. آنها این کشور را به سبب مواضع شرافتمندانه و به حقی که دارد تحریم و علیه آن توطئه کردند. این امر موجب می شود که ما مثل این کشور و این انقلاب پربرکت باشیم که طرفدار حق و نه باج خواهی است و اطمینان داشته باشیم که در مسیر صحیح قرار داریم.

 

شیخ نعیم قاسم در بخش دیگری گفت: به شما اطمینان می دهم که تحولات منطقه به نفع محور مقاومت و در مسیر مثبتی است.

 

این مقام حزب الله اضافه کرد: ما معتقدیم که آنها در منطقه مسائلی را به وجود آورده اند تا ما را از مسئله فلسطین منحرف کنند. اما ما منحرف نخواهیم شد. داعش و القاعده و النصره در فتنه انگیزی هایی که در کشورهای عربی و اسلامی انجام می دهند امکانات ما را به هدر می دهند و این در چارچوب نقشه اسرائیل است. آزاد سازی قدس و نابودی اسرائیل در اولویت خواهد بود و ما به این هدفمان نائل خواهیم شد.

 

وی تاکید کرد: ما معتقدیم تاوقتی که مقاومت ادامه دارد و تاوقتی که ملت فلسطین در میدان حضور دارند نه عرب ها و نه مسلمانان و نه دیگران قادر به تغییر مسیر فلسطین نخواهند بود. 
وی افزود: ما از کسانی که ادعای حمایت از حق دارند از آنها خواهیم خواست مدرکی دال برآنچه برای فلسطین ارائه کرده اند نشان دهند. کسانی که از فلسطین حمایت کرده اند به میزان حمایتی که کرده اند از افتخار برخوردارند و کسانی که هیچ حمایتی از فلسطین نکرده اند خارج از این میدان و خارج از انسانیت هستند.

 

معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت: فلسطین عنصر قدرت است و هرکه با فلسطین باشد پس از توفیقات الهی از قدرت برخوردار خواهد بود.