ترامپ: اوباما، ابله است

به گزارش افکارخبر، دونالد ترامپ -- نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا -- گفت: "از مطالبی که چندی پیش درباره مسلمانان مطرح کردم، بسیار انتقاد کرده اند. اما خود من دوستانی دارم که مسلمان هستند. آنها با من تماس گرفته و این سخنان مرا ستوده اند. آنها گفته اند که من با این سخنان، درست ترین کار را انجام داده ام."

وی افزود: "من مطالبی را بیان می کنم که باید درباره آن بحث و گفتگو شود. باید درباره مسائلی از قبیل اقدامات افرادی صحبت شود که وحشیانه به مرکز تجارت جهانی حمله می کنند. باید مشخص شود چرا این افراد این اقدامات را صورت می دهند. باید دید این نفرت از کجا نشات می گیرد. باید ریشه های مشکل را پیدا کرد. من می گویم مساجد را باید زیرنظر داشت. از این سخنان من بسیار انتقاد می شود. این انتقادها مهم است. باید ریشه نفرت مذکور را شناخت."

نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنین اظهار داشت: "این مشکل فقط در آمریکا نیست، بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر نیز همین مشکل را شاهد هستیم. نمی توان اجازه داد افراد دارای نگرشهای افراطی هرکاری که می خواهند در کشورمان انجام بدهند. باید کنترل ها در مرزهای آمریکا برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی افزایش یابد."

 

دونالد ترامپ در ادامه افزود: "ما رئیس جمهوری داریم که به نظر من، فردی ابله است. زیرا هیچ رئیس جمهور معقولی سخنانی را مطرح نمی کند که چند شب پیش، از زبان او مطرح شد. وقتی او پنجاه نیروی ویژه آمریکا را برای مقابله با داعش اعزام می کند نباید خبر این اقدام را اعلام کند. زیرا داعشی ها این افراد را در لیست هدف خود قرار می دهند. نباید این سخنان را بیان کرد. نباید کاری انجام داد که دشمن ما از قبل بداند ما می خواهیم چه کار کنیم."