ترامپ: کلینتون بدترین وزیرخارجه است

به گزارش افکارخبر، «دونالد ترامپ» نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 در گفت‌وگو با شبکه «فاکس‌نیوز» در دفاع از اظهارات خود علیه جامعه مسلمانان گفت که بحث ممانعت از ورود مسلمانان به آمریکا «ارتباطی به مذهب ندارد بلکه مسئله امنیت است».

وی مدعی شد که منظورش این نبوده که تمامی مسلمانان از ورود به آمریکا منع شود بلکه این شامل یک ممنوعیت موقت می‌شده است.

ترامپ در اینباره تصریح کرد: «این یک ممنوعیت موقت است و شامل همه نمی‌شود اما افراد زیادی را در برمی‌گیرد. من نظامی را به وجود می‌آورم تا بررسی کنیم که چه کسی واجد شرایط ورود به آمریکا است».

این تاجر میلیاردر در پاسخ به مجری شبکه فاکس نیوز که تأکید کرد که آمریکا به کشورهای مسلمان برای مبارزه با تروریست‌ها نیاز دارد، گفت: «نه اینطور نیست اما فکر می‌کنم این کشورها می‌توانند بسیار کمک کننده باشند».

وی با اینحال از اظهارات ضدمسلمانان خود دفاع کرد و گفت: «من دوستان خوب زیادی دارم که مسلمان هستند. آنها افراد فوق‌العاده‌ای هستند و از من به دلیل مطرح کردن چنین چیزی تشکر کردند».

ترامپ همچنین در خصوص انتقادات «هیلاری کلینتون» نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا از خودش به تمسخر گفت: «کلینتون خودش مایه تمسخر است. او بدترین وزیر خارجه تاریخ آمریکا بوده است. من سالها نظاره‌گر او بودم. او چنین فاجعه‌ای را به همراه اوباما و سیاست‌هایش در دورانی که وزیر خارجه بود به بار آورد.»

وی ادامه داد: «به تمام آنچه که در لیبی، بنغازی و رخدادهایی که برای سفیر آمریکا در بنغازی رخ داد، نگاهی بیاندازید. در تمامی این رخدادها، کلینتون یکی از عاملان فجایعی بوده که به بار آمده است».

اوباما اخیراً در خصوص تبعیض نژادی هشدار داده بود و گفت: «آمریکایی‌های مسلمان، دوستان و همسایگان و کارگران و قهرمانان ورزشی ما هستند».

ترامپ در انتقادی تند از اوباما گفت: این یک بی‌آبرویی کامل است. ما رئیس‌جمهوری داریم که هیچ‌گونه اطلاع و شواهدی ندارد و از آنچه رخ می دهد بی‌خبر است».

این تاجر میلیاردر در پاسخ به انتقادات «دیک چنی» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا که او را یک «افراطی» نامیده بود، گفت: «من در سال 2003 با حمله به عراق مخالف بودم و دیک چنی کسی بود که با جنگ عراق موافق بود و جنگی به پا شد که نباید به راه می‌افتاد. حالا این فرد به من می‌گوید که تو یک افراطی هستی، من افراطی نیستم من کسی هستم که از اوضاعی که در جریان است، آگاهی دارم».

ترامپ که در هفته‌های گذشته چندین بار با بیان اظهارات نژادپرستانه علیه مسلمان‌ها خبرساز شده، در بیانیه‌ای با ادعای اینکه عده زیادی از مسلمان‌ها از آمریکایی‌ها نفرت دارند ورود آنها را به منزله حملات بیشتر در خاک کشورش دانسته است.

او در این بیانیه که کمپین تبلیغاتش‌اش منتشر کرده آورده است: «بدون نگاه کردن به داده‌های نظرسنجی مختلف، برای هر کسی واضح است که این نفرت، فراتر از حد درک است.»

اظهارات ترامپ علیه مسلمانان موجب شد تا مقامات مختلفی از حزب جمهوری‌خواه و دموکرات و حتی کشورهای دیگری چون انگلیس،‌ مصر، ایران، عراق و حتی رژیم صهیونیستی نیز به او اعتراض کنند به طوریکه نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی خواستار ممانعت از ورود نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به اراضی اشغالی شدند.