اسامی شرکت کنندگان در مذاکرات صلح یمن

به گزارش افکارخبر،طبق اعلام جنبش انصارالله یمن، اسامی شرکت کنندگان در گفتگوهای صلح یمن، محمد عبد السلام سخنگوی انصارالله و سرپرست هیئت مذاکره کننده، مهدی المشاط، سلیم المغلس، حمید عاصم، عبد الاله حجر، ناصر سالم باقزقوز و عبدالله یحیی قاسم است.

عبد السلام با ارائه اسامی هیئت شرکت کننده این جنبش به سازمان ملل برای حضور در مذاکرات ژنو ۲ تحت نظارت سازمان ملل برای حل و فصل سیاسی بحران این کشور ابراز امیدواری کرد.

وی افزود: براساس توافق با سازمان ملل برای دستیابی به توقف جنگ، برداشته شدن محاصره وازسرگیری گفتگوی سیاسی اسامی هیات مذاکره کننده خود را تقدیم سازمان ملل کردیم. 

در این گفتگوها نمایندگانی از طرف عبد ربه منصور هادی رییس دولت مستعفی و فراری یمن و مسئولانی از کنگره ملی وابسته به عبد الله صالح رییس جمهور سابق یمن نیز شرکت می کنند.

از سوی دیگر طرفداران منصور هادی اعلام کرده اند که با مذاکرات سیاسی با انصارالله و حزب علی عبدالله صالح مخالفت هستند.

طرفداران هادی با صدور بیانه ای مدعی شدند: هر گونه مذاکرات با شورشیان کودتاگر باعث ایجاد هرج و مرج در یمن و منطقه می شود.

عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی از فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرده است تا منصور هادی را به قدرت بازگرداند. در حملات عربستان، تاکنون دهها هزار یمنی که بیشتر آنها غیر نظامی هستند کشته و زخمی و میلیونها نفر نیز آواره شده اند.