به گزارش افکارخبر، سخنگوی اداره مهاجرت و گمرک آمریکا تأکید کرد: گروه تروریستی داعش قادر است پاسپورت های جعلی سوری را صادر کند.

شبکه سی‌ان‌ان پیش از این اعلام کرده بود که داعش پاسپورت‌های جعلی سوری را برای تروریست‌هایی که قصد سفر به کشورهای مختلف دارند، صادر می‌کند.

گزارش سی‌ان‌ان نشان می‌دهد که گروه تروریستی داعش به دستگاه‌های چاپ پاسپورت دولت سوریه دسترسی پیدا کرده و این مسئله احتمال جعلی بودن پاسپورت‌های صادرشده در سوریه را افزایش داده است.

یک منبع آگاه نیز تأکید کرد: به این دلیل که گروه داعش به اطلاعات شهروندان سوری دسترسی پیدا کرده، این نگرانی وجود دارد که این گروه تروریستی احتمالاً هویت شهروندان سوری را نیز سرقت کند و با این اقدام بتواند پاسپورت‌های جعلی صادر نماید.

شبکه «ای‌بی‌سی» نیوز نیز گزارش داده است که وزارت امنیت داخلی آمریکا هفته گذشته به اطلاعاتی در خصوص صدور پاسپورت‌های جعلی توسط داعش دست پیدا کرده و تروریست‌ها می‌توانند با استفاده از این اسناد جعلی به آمریکا سفر کنند.

جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در واکنش به این مسئله گفت: ما هم از این گزارش‌ها نه‌فقط از طریق رسانه‌ها، مطلع شده‌ایم که ممکن است تروریست‌های داعش به این توانایی دست یافته باشند.