فرزند «قذاقی» در لبنان بازجویی می‌شود

به گزارش افکارخبر،سرلشگر «ابراهیم عباس» مدیر کل نیروهای امنیت داخلی لبنان گفت: «هانیبال قذافی» فرزند «معمر قذافی» توسط شعبه اطلاعات نیروهای امنیتی لبنان دستگیر و قرار است تحت بازجویی قرار گیرد.

به گزارش وبگاه خبری «النشره»، بصبوص درباره دستگیری فرزند قذافی در لبنان اعلام کرد: شعبه اطلاعات تماسی دریافت کرد مبنی بر اینکه یک گروه «هانیبال معمر قذافی» را ربوده و مایل به تحویل آن به نیروهای شعبه اطلاعات (نیروهای امنیت داخلی لبنان) هستند.

بر اساس این گزارش،‌گروهی از نیروهای امنیتی به سمت مکان مذکور در بعلبک حرکت کرده و پس از اعترافش به اینکه «هانیبال قذافی» است، وی را تحویل گرفته و به مقر نیروهای امنیتی در بیروت انتقال دادند.

بصبوص با بیان اینکه قذافی در بیروت توسط نیروهای امنیتی تحت بازجویی قرار خواهد گرفت، افزود: بقیه جزئیات پس از شنیدن صحبت‌های قذافی اعلام خواهد شد.

روز گذشته منابع خبری گزارش داده بودند که «هانیبال قذافی» 40 ساله که پسر چهارم «معمر قذافی» دیکتاتور سابق لیبی است، در لبنان به دست افراد ناشناس ربوده شد.

هانیبال بعد از ورود نیروهای انقلابی به شهر طرابلس در سال 2011، پدر را تنها گذاشت و به همراه همسرش، به الجزایر گریخت. وی در سال 2012 به عمان رفت و مسقط با درخواست پناهندگی سیاسی‌اش موافقت کرد.

خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داده که ربایندگان پسر قذافی، به دنبال دریافت اطلاعاتی درباره سرنوشت «امام موسی صدر» بودند  که در 9 شهریور 1357، طی سفری رسمی به لیبی به دعوت معمر قذافی، ناپدید شد.

هانیبال قذافی در فیلمی که از او منتشر شده خواسته هر کس که اطلاعاتی درباره امام موسی صدر دارد آن را ارائه بدهد.