2 عملیات «سرایا السلام» علیه داعش در سامرا

«صفاء التمیمی»، سخنگوی گروه «سرایا السلام» (گردان‌های صلح) وابسته به جریان صدر و از جمله گروه‌های بسیج مردمی عراق جزئیاتی از 2 عملیات ضد داعش سرایا السلام را روایت کرد که طی روزهای گذشته در اردوگاه‌های «عین الحلوه» و «الحسبه» به اجرا گذاشتند.

 

التمیمی گفت: اولین عملیات در چارچوب عملیات غرب سامراء بود که تا بخش شمالی از دریاچه ثرثار جایی که اردوگاه عین الحلوه است، امتداد دارد و در آنجا نزدیک به یکصد تن از عناصر داعش و از جمله «علی عبدالله العسافی» تروریست معروف و یکی از سرکرده‌های داعش و شش تن از دستیاران ارشد او  به هلاکت رسیدند.

سخنگوی سرایا السلام افزود: حمله به اردوگاه توسط رزمندگان سرایا السلام صورت گرفته که به نابودی کامل اردوگاه و آتش گرفتن آن منجر شد، به گونه‌ای که حریق تا صبح فردای عملیات ادامه داشت.

وی افزود: در این عملیات بی نظیر از جمع یکصد تروریست داعشی تنها معدود شماری از آنها زنده ماندند که آنها هم به شدت زخمی و حالشان وخیم است به گونه‌ای که آمار اولیه از شمار کشته‌های داعشی بالای هفتاد تن بود.

التمیمی درباره عملیات اردوگاه الحسبه نیز گفت: این عملیات نیز با نفوذ شبانه سریع و برق‌آسای رزمندگان سرایا السلام به مواضع داعش و خنثی سازی تله‌های انفجاری صورت گرفت.

سخنگوی سرایا السلام افزود: این دو عملیات در راستای پیشروی بزرگی است که طی روزهای اخیر به سمت غرب سامراء حاصل شده است، به گونه‌ای که مواضع داعش در این منطقه هدف گرفته شد.

وی افزود: پیشروی‌ها در بخش جنوب غربی صلاح الدین تا منطقه ثرثار ادامه پیدا خواهد کرد تا راه به روی گروهک‌های تروریستی که از استان الانبار می‌آیند بسته شود.

التمیمی گفت: عملیات در جنوب غرب صلاح الدین همچنین موجب محاصره گروه‌های تروریستی و کاهش عملیات آنها به سوی مناطق الخالدیه و الرمادی در الانبار شده است.

به گزارش فارس، منطقه دریاچه ثرثار از اهمیت زیادی برخوردار است و به یک هدف راهبردی تبدیل شده است و هر یک از طرف‌ها تلاش می‌کنند بر آن سیطره یابد. این منطقه وسیع حلقه وصل چند استان عراق است. سیطره بر این منطقه برای نیروهای دولتی به معنای تامین مسیرهای مهم ارسال کمک‌های لجستکی است و مقدمه‌ای برای بازپس گرفتن شهرهای فلوجه والرمادی از دست داعش است.