80 درصد اسرائیلی‌ها به قدرت سید حسن نصرالله ایمان دارند

به گزارش افکارخبر،پانوراما خاورمیانه در گزارشی نوشت: شهرک نشینان شمال سرزمین های اشغالی معتقدند دبیر کل حزب الله لبنان از قدرت رهبری برخوردار است و بعد از جنگ دوم لبنان، تعداد اسراییلی هایی که به قدرت دبیرکل حزب الله لبنان ایمان دارند، هشتاد درصد شده است. 

 

این پایگاه خبری نوشت: مشکل اسراییل، البته بهتر است بگوییم معضل اسراییل، با حزب الله فقط به زرادخانه نظامی مقاومت لبنان محدود نمی‌شود. بر اساس تحقیقی که یوحنا ایشیل، شاروؤل کیمحی، از گروه علوم اجتماعی دانشکده تل حای در شمال سرزمین های اشغالی، درباره دیدگاه مردم اسراییل درخصوص سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، انجام داده اند، مشخص شده است، سید حسن نصرالله‌ ویژگی هایی دارد که باعث برتری او نسبت به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل می شود. 

 

از جمله این ویژگی ها، قدرت رهبری است. هفتاد و شش درصد از شرکت کنندگان در این تحقیق، گفتند سید حسن نصرالله از قدرت رهبری برخوردار است و بعد از جنگ دوم لبنان، تعداد اسراییلی هایی که به قدرت سید حسن نصرالله، اعتقاد دارند، هشتاد درصد شده است. 

 

در ادامه این گزارش آمده است: انتظار می‌رفت مشغول بودن حزب الله به درگیری با گروه های تروریستی در سوریه، عامل اطمینان بخشی برای اسراییل باشد، اما گزارش های متوالی که رسانه های اسراییل پخش می‌کنند، حاکی از آن است که نگرانی در میان شهرک نشینان مرزهای شمالی و سیاستمداران تل آویو رخنه کرده است.

 

بر اساس گزارش پایگاه عبری زبان والا، شهرک نشینان مرزهای شمالی، از تونل های حزب الله می‌ترسند و سیاستمداران از واکنش حزب الله به هرگونه اقدام اسراییل نگران هستند و این مسئله نشان دهنده فعالیت های ارتش اسراییل نزدیک مرزها با لبنان است. 

 

بنا به اعلام این پایگاه، شهرک نشینان مرزهای شمالی اسراییل، تصمیم گرفته اند خودشان به دنبال تونل های حزب الله باشند و برای این منظور منتظر اقدام ارتش نیستند. 

 

از سوی دیگر، رونی دانیئل، تحلیلگر امور نظامی در شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد ارتش اسراییل در هفته های گذشته، به عملیات کشف تونل ها در مرزهای شمالی اسراییل اقدام کرده و نگران این است که حزب الله تونل هایی بین جنوب لبنان تا اسراییل حفر کند. 

 

به گفته این تحلیلگر، اسراییل عملیات کشف تونل ها را در پی کشف تونلی آغاز کرد که حماس در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه حفر کرده بود. 

 

ساکنان منطقه شمال اسراییل و به خصوص ساکنان شهرکهای هم مرز با لبنان، به شدت از تکرار تجربه تونل ها در شمال و انتقال پدیده حفر تونل به داخل روستاهای خود نگران هستند.