داعش لیبی را تهدید کرد

به گزارش افکارخبر، تلویزیون فرانسه گزارش داد: نمایندگان طرف های رقیب در لیبی در حالی برای تعیین سرنوشت این کشور گفت و گو می کنند که از سوی داعش در معرض تهدید قرار دارند.

 
گروه های لیبیایی از ماه ها پیش با یکدیگر در نبرد هستند و به نظر می رسد که جامعه بین المللی در وادار کردن این گروه ها به مذاکره مصمم است. این مذاکرات با هدف تقسیم قدرت در لیبی انجام می گیرد.
 
این کشور مستقیما از سوی گروه تروریستی داعش در معرض تهدید قرار دارد. گروه داعش کنترل سرت را در دست گرفته است. پیش از امضای توافقنامه ای در مراکش، کنفرانسی در روز یکشنبه در رم برگزار شد. 
 
آمریکایی ها، روس ها، اتحادیه اروپا و سازمان ملل در این کنفرانس شرکت کردند. گزارشگر این شبکه گفت: این کنفرانس روز یکشنبه در رم و با هدف اعتبار بخشیدن به توافق صورت گرفته در جریان گفت و گو ها بین گروه های لیبیایی برگزار شد. وزیر امور خارجه آمریکا، رئیس دیپلماسی اروپا، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، نمایندگانی از فرانسه، آلمان و اسپانیا در این کنفرانس که زیر نظر سازمان ملل برگزار شد، شرکت کردند. مارتین کوبلر فرستاده سازمان ملل در امور لیبی از مصالحه انجام گرفته در خصوص امنیت و اجتناب از تفرقه در لیبی سخن به میان آورد.
 
جان کری نیز در اظهاراتی ادامه این وضع را در لیبی خطرناک دانست. گزارشگر ادامه داد: حمایت از ظهور یک دولت واحد که لیبی در چهار سال گذشته و پس از انقلاب و سقوط قذافی فاقد آن بوده است، در این کنفرانس مشهود بود. لیبی به دو قسمت تجزیه شده است و به گفته یک دیپلمات در لیبی، داعش بین چهار تا پنج هزار نیرو در این کشور مستقر کرده است.