آخرین اخبار از رهبر شیعیان نیجریه

به گزارش افکارخبر، یک منبع آگاه خبرهایی را که در مورد شهادت رهبر جنبش شیعیان نیجریه و نزدیکان وی منتشر شده تکذیب کرد. وی با اشاره به حمله نیروهای دولتی به منزل شیخ زکزاکی یادآور شد وی به همراه خانواده اش، پیش از این حمله به محل دیگری انتقال یافته است.

این منبع آگاه یادآور شد اخباری که در این مورد منتشر شده، القائات رسانه های غربی و تلاش برخی از آنها برای خبرسازی دروغ در مورد تحولات نیجریه است.

این در حالی است که رویترز ساعتی پیش اعلام کرد نظامیان نیجریه در حمله به منزل سید ابراهیم زکزکی رهبر جنبش شیعیان نیجریه پسر وی و شماری از اعضای این جنبش را به شهادت رساندند.

طبق این ادعا علاوه بر سید علی پسر رهبر شیعیان نیجریه نظامیان نیجریه ای محمد توری رهبر مرکز اسلامی شهر کانو و مصطفی سعید،ابراهیم عثمان و جمعه گیلیما از جمله نزدیکان زکزکی شهید شده اند.

برخی رسانه های غربی اعلام کرده اند حمله نیروهای دولتی به شیعیان نیجریه از آنجایی شروع شده که برخی از اعضای آن، کاروان نظامی همراهی کننده رئیس کل ارتش سرهنگ توکور بوراتای را متوقف کرده اند. گزارش ها حاکی است نیروهای دولتی می خواستند مانع اجرای مراسم مذهبی شیعیان در پایتخت شوند.

شاهدان عینی می گویند اعضای جنبش اسلامی شیعیان نیجریه می خواستند پرچم مراسم عزاداری را به خاطر حلول ماه ربیع تعویض کنند.

از سوی دیگر شهو عمر رئیس پلیس می گوید ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده است. وی جزئیاتی از نحوه دستگیری زکزاکی ارائه نکرده ولی شاهدان می گویند شهادت دو نفر از شیعیان از جمله فرزند زکزاکی در جریان این دستگیری رخ داده است.

«ابراهیم عثمان» پیش از شهادت رهبران جنبش اسلامی نیجریه از چهره های تاثیرگذار شیعیان در نیجریه و معاون رهبر شیعیان در گفتگوی تلفنی با خبرگزاری رویترز از حرکت نیروهای امنیتی به سوی محل استقرار آنها خبر داده بود.

عثمان در این تماس تلفنی گفته بود هفت نفر در درگیری با نیروهای دولتی به شهادت رسیده اند که اجساد این شیعیان توسط نیروهای دولتی به مکان نامعلومی انتقال داده شده است.

همچنین سانی عثمان یک سخنگوی ارتش، اعضای جنبش شیعیان نیجریه را به سوءقصد به فرمانده ارتش متهم کرده است. این مقام ارتش نیجریه ادعا می کند شیعیان درصدد ترور فرمانده ارتش بودند.