به گزارش افکارخبر،روزنامه "السفیر" لبنان نوشت: قرار بر این است که نیمه شب دوشنبه – سه شنبه آتش بس در یمن آغاز شود. این اقدام مقدمه‌‌ای برای آغاز گفتگوهای صلح بین طرفهای یمنی از فردا (سه شنبه) در سوییس است. پیش بینی‌ها حاکی است که این گفتگوها باعث آتش بس فراگیر در یمن آن هم پس از 9 ماه از آغاز ماجراجویی عربستان در این کشور است.

در این 9 ماه، در کنار ویرانی برنامه ریزی شده یمن، ده ها هزار نفر قربانی شدند. این حملات همچنین موجب نفوذ گروه‌های تروریستی به ویژه القاعده و داعش در شهرهای جنوبی یمن شده است. این درحالی است که این شهرها طی این مدت تحت نفوذ عربستان و مزدورانش بوده است. این عامل برگه‌ای در دست مخالفان جنگ است. بنابراین بند "مبارزه با تروریسم" در رأس برنامه کاری گفتگوها قرار خواهد داشت.

کشورهای ائتلاف متجاوز عربستان در باتلاق استان تعز در مرکز یمن گیر افتاده اند و پس از چند ماه جنگ راه نجاتی نداشته‌اند.

مانند قبل، عربستان سعودی آتش بس را با جنایتی در استان حجه در شمال یمن آغاز کرد. در این جنایت 19 نفر کشته شدند. جنگنده‌های عربستان دیروز در این جنایت منازل شهروندان و یک بازار را هدف قرار دادند.

در مقابل، شبکه المسیره اعلام کرد که نیروی موشکی ارتش یمن، پایگاه هوایی "شاهزاده خالد" در "خمیس مشیط" را به وسیله یک موشک زمین به زمین از نوع "قاهر 1" هدف قرار داد. المسیره خاطرنشان کرد این موشک روسی که در داخل یمن ارتقا یافته است، با دقت به هدف خود اصابت کرد.

قرار است آتش بس با آغاز مذاکرات آغاز شود و طبق شرط "انصارالله" در صورت پایبندی طرفین احتمالا 7 روز ادامه یابد.