حمله ائتلاف آمریکایی به ارتش سوریه تکرار می شود

به گزارش افکارخبر، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرده است به عقیده او به احتمال زیاد حمله هوایی جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی علیه نیروهای ارتش سوریه تصادفی نبوده‌اند و امکان تکرارشدن آنها وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک؛ «ویتالی چورکین» به‌تازگی در مصاحبه با خبرگزاری «ریانووستی» روسیه گفته است: «طبیعی است که مسأله‌ی اتفاقی‌بودن حمله هوایی ائتلاف آمریکایی به نیروهای سوری را با ظن و تردید نگاه کنیم. این رخداد، نقض همه تضمین‌هایی بود که به دولت سوریه مبنی بر عدم هدف قرارگرفتن نیروهای این کشور داده شده بود، و این امکان همچنان به قوت خود باقی است که این حملات در آینده نیز به دفعات تکرار شوند.»

چورکین افزود: «قطعاً این قبیل رفتارها به تشدید اوضاع فعلی خواهد انجامید و تنها محصول آن، پیچیده‌تر کردن بحران در سویه خواهد بود. بیایید امیدوار باشیم این اتفاق نیفتد.»

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل همچنین در ادامه از عدم قصد این کشور در ارجاع موضوع اقدام اخیر ائتلاف، در شورای امنیت در برهۀ فعلی خبر داد.

جنگنده‌های ائتلاف غربی به رهبری آمریکا، در تاریخ 6 دسامبر سال جاری با حمله به بخشی از پایگاه نظامی «الصاعقه» نزدیک شهرک «عیاش» در استان دیر الزور در کرانه رود فرات، اقدام به شهادت 3 سرباز ارتش و جراحت 13 تن دیگر کرد.