به گزارش افکارخبر،نتیجه نظرسنجی از طرفداران حزب جمهوری خواه در ایالت آیووا آمریکا نشان داد آن ها تمایل دارند که «تد کروز» نماینده ایالت تگزاس در مجلس سنا، نامزد ریاست جمهوری این حزب در انتخابات آینده باشد.

براساس نتیجه نظرسنجی مشترک بلومبرگ و دموین رجیستر، تد کروز از دونالد ترامپ نامزد جنجالی که مدت طولانی در اکثر نظرسنجی ها در صدر قرار داشت، پیشی گرفته است.

ایالت آیووا نقش مهمی در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارد به طوری که اولین ایالتی است که در آن، نشست تعیین نامزد هر حزب برگزار می شود.

تد کروز و ترامپ فعالیت های انتخاباتی خود را در ایالت آیووا افزایش می دهند به این امید که به عنوان نامزد حزب جمهوری خواه در اول فوریه آینده انتخاب شوند.

نتیجه این نظرسنجی نشان داد 31 درصد از شرکت کنندگان در آن تمایل دارند که تد کروز نامزد این حزب باشد. 21 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی نیز ترامپ را گزینه نخست خود می دانند.

 این روزها سیاستمداران، رسانه ها و تحلیلگران از سرتاسر دنیا در حال محکوم کردن اظهارات وقیحانه و جنجالی دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه ایالات متحده آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور علیه مسلمانان هستند. 

ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا در اظهاراتی جنجالی و نژادپرستانه، خواستار جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا شده بود.