برقراری آتس بس موقت در یمن+ تصویر

گروه بین الملل،بنابر اعلام پایگاه خبری الیوم السابع، این آتش بس درحالی آغاز شد که بمب افکن های عربستان امروز دستکم 15 غیرنظامی را  در منطقه حرض در استان حجه کشتند و بیش از 20 نفر دیگر را زخمی کردند.

 

به گزارش افکارخبر،بنابر اعلام الیوم السابع، این آتش بس قراربود ساعت 24 شب گذشته در یمن برقرار شود ولی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان اعلام کرد که آتش بس ساعت 12 امروز به وقت صنعا اجرایی می شود.

 

بر اساس این گزارش، این آتش‌بسِ هفت روزه از 15 تا 21 دسامبر (24 تا 30 آذر) در راستای آغاز رایزنی‌ها، شروع و در صورت تعهدِ طرف مقابل به طور خودکار تمدید خواهد شد.

photo_2015-12-15_16-02-57

این در حالیست که گفت وگوهای سه روزه گروه های مختلف این کشور امروز با حضور نمایندگان دولت مستعفی و فراری منصور هادی، انصارالله و گروه کنگره ملی در سوییس آغاز بکار کرد.

 به گفته جنبش انصارلله یمن، هدف از شرکت در این گفت وگوها برقراری آتش بس و قطع تجاوزهای ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان به یمن است.

سازمان ملل نیز هم هدف از این گفت وگوها را برقراری آتش بس و پایان دادن به جنگ نه ماهه اعلام کرده است.

در ماه جولای نیز آتش‌بسی پنج روزه و البته ناپایدار میان دو طرف برقرار شد.

 

photo_2015-12-15_16-02-45

برقراری آتش بس در یمن در حالی صورت گرفته است که به نظر می‌رسد ریاض تمایلی برای کمک به برقراری صلح و امنیت در یمن ندارد.

عربستان سعودی از ششم فروردین بدون مجوز سازمان ملل، با هدف باز گرداندن قدرت به هادی و تضعیف جنبش مردمی انصارالله، حملات هوایی خود را به این کشور فقیر عربی آغاز کرده است؛ تا کنون بیش از 7 هزار و 500 نفر در این حملات کشته شده‌اند.