واکنش صهیونیست ها به تصویب قعطنامه چه بود؟

به گزارش افکارخبر، یوال اشتاینیتز گزارش داد که وزیر انرژی رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه، به تصویب قطعنامه پیشنهادی گروه 1+5 در شورای حکام واکنش نشان داد.

اشتاینیتز، این تصمیم را «سیاسی» و ناشی از فشار کشورهایی دانست که در امضای سند برجام میان ایران و 1+5 نقش داشتند.

وی گفت: «تصمیمی که امروز گرفته شد سیاسی بود، نه عملی و به همین دلیل پیغامی نادرست به ایرانی‌ها می‌فرستد مبنی بر اینکه جامعه بین‌الملل مایل است به طریقی دیگر (مسئله را ) ببیند.»

 لابی صهیونیستی آیپک هم که در تلاش برای ابطال برجام در کنگره آمریکا ناکام مانده بود در بیانیه‌ای تصویب این قطعنامه را «قابل سرزنش» توصیف کرد. 

آیپک در بیانیه‌ای نوشته جامعه بین‌الملل علی‌رغم گزارش آژانس درباره وجود جنبه‌های مشکوک در برنامه هسته‌ای ایران، تصمیم به بستن پرونده PMD ایران گرفته است. 

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز سه‌شنبه به اتفاق آراء قطعنامه پیشنهادی گروه 1+5 درباره پرونده ادعایی موسوم به «ابعاد نظامی احتمالی» برنامه هسته‌ای را تصویب کرد. 

گروه 1+5 هفته گذشته پیش نویس قطعنامه‌ای را منتشر کرد که ضمن مختومه کردن پرونده ابعاد احتمالی، دستور کار آژانس را از این پرونده به نظارت بر حسن اجرای توافق هسته‌ای تغییر می‌دهد. این پیش‌نویس را آلمان به نمایندگی از 1+5 به شورای حکام ارائه کرد.

.