آی پی های وزارت کار انگلیس در دست داعش!

به گزارش افکارخبر، دولت انگلیس ادعا کرده که این آی پی ها به احتمال زیاد از جمله آی پی هایی هستند که در سال جاری به شرکت ارتباطات عربستان سعودی فروخته شده است.

پایگاه انگلیسی میرور (mirror) نوشت: گروهی متشکل از چهار کارشناس جوان کامپیوتر که خود را VandaSec نامیده اند، به ادله و مدارکی دست یافته اند که نشان می دهد دست کم سه مورد از صفحه های حامی داعش را می توان به دفاتر وزارت کار و رفاه اجتماعی انگلیس در لندن ارجاع داد.

درنگاه اول به این قضیه، به نظر می رسد که مقر آدرس های آی پی درعربستان سعودی باشد، اما دقت و جستجوی بیشتر با استفاده از ابزارهای تخصصی نشان می دهد که مقر آنان به دفاتر وزارت کار و رفاه

اجتماعی انگلیس در لندن است.

این درحالیست که دفتر نخست وزیری انگلیس اعلام کرده است که برای کسب درآمد به منظور پرداخت مالیات، نسبت به فروش برخی از آی پی ها اقدام کرده است.

دفتر نخست وزیری انگلیس اعلام کرد؛ دولت میلیون ها آدرس آی پی دارد که مورد استفاده قرار نمی گیرد و در نتیجه برای دریافت درآمد بیشتر به منظور پرداخت مالیات، به فروش آن ها اقدام می کند.

بنا به اعلام دفتر نخست وزیری انگلیس، برخی از این آدرس ها به شرکت های ارتباطاتی کشورهای مختلف در انگلیس و کشورهای دیگر فروخته شده تا به مشتریان امکان وصل شدن به اینترنت را بدهد و دولت درباره اینکه این آی پی ها را به چه شرکتی بفروشد، بسیار دقت می کند، اما اینکه خریداران اینترنت در خارج چگونه از آن استفاده کنند، از کنترل دولت انگلیس خارج است