صدها مسلمان هنوز در بازداشت ارتش نیجریه هستند

به گزارش افکارخبر، ارتش نیجریه از زمان وقوع فاجعه کشتار شیعیان و مسلمانان عضو جنبش اسلامی نیجریه، صدها نفر را بازداشت کرده است.

ارتش نیجریه سه‌شنبه شب (دیشب) 500 زن و کودک را که از زمان حمله به منزل «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی در این کشور بازداشت کرده بود به مدرسه ابتدایی منطقه «سامورا» در شهر «زاریا» در ایالت «کادونا» منتقل کرد.

فعالان نیجریایی با بیان این خبر گفتند که در صدد هستند از وضعیت سلامتی این افراد اطلاع حاصل کنند و این 500 نفر جدای از حدود 200 نفری هستند که پیش از این بازداشت شده بودند.

ارتش نیجریه پیش از این نیز 178 نفر را در کادونا بازداشت و در چندین مرکز بازداشت پلیس محبوس کرده بود و هنوز آنان را آزاد نکرده است.

بامداد یکشنبه ارتش نیجریه با متهم کردن جنبش اسلامی به تلاش برای ترور فرمانده ارتش این کشور و همچنین مسدود کردن راهها به دلیل تجمعات، به حسینیه «بقیة الله» در شهر زاریا و منزل شخصی ابراهیم زکزاکی حمله‌ور شد و صدها مسلمان را کشت.

مردم در شهرهای مختلف نیجریه نیز در اعتراض به این رفتار ارتش و دولت که آن را «وحشیانه» توصیف کرده‌اند، ادامه دارد. مردم مسلمان در کانو، کادونا، بائوچی، کاتسینا و گومبه و چند شهر دیگر در چند روز گذشته اعتراض و تظاهرات کرده‌اند.