پیام خلبان شجاع اردنی
 در حالی‌که نیروهای هوایی سلطنتی اردن مدتی است همکاری خود را با نیروی هوایی رژیم اسرائیل آغاز کرده و اخیرا نیز برخی خلبانان این کشور از اسرائیل بازید نمودند اما خلبانی به نام «مجدی اسمادی» از پیوستن به هئیت اعزامی خلبانان اردنی عازم سرمین های اشغالی سرباز زد.

به نوشته روزنامه «تایمز اسرائیل» به دنبال ممانعت خلبان اسمادی از رفتن به اسرائیل، وی به سرعت از نیروی هوایی اردن اخراج شد . این خلبان اردنی نیز در واکنش به عدم رفتن به اسرائیل گفت ، من برای جنگیدن علیه اسرائیل وارد نیروی هوایی شدم نه برای سفر به اسرائیل و همکاری با آن‌ها.

بر اساس این گزارش، خبر اخراج این خلبان اردنی از سوی مقامات این کشور علنی نشد و بنابر گزارش‌ها نیروی هوایی اردن حتی حق سنوات او را نیز پرداخت نکرده است.

به نوشته این روزنامه، اقدام خلبان مجدی اسمادی در شبکه‌های اجتماعی اعراب بازتاب گسترده‌ای داشته و همچنین موجب سرگرفتن مباحثی درباره همکاری نیروی هوایی اردن با نیروی هوایی اسرائیل شده است.

تایمز اسرائیل در خاتمه نوشت: یک مقام رسمی آمریکایی ماه گذشته در اقدامی نادر اعلام کرد که خلبانان نیروی هوایی اردن همراه با خلبان اسرائیلی تابستان سال جاری تمرین‌هایی را در پایگاه هوایی آمریکا برگزار کردند. البته بعدا «موشه یعلون » وزیر جنگ اسرائیل نیز این خبر را تایید کرد و گفت که خلبانان اسرائیلی با خلبانان یک کشور عربی در رزمایشی با نام «پرچم قرمز » مشارکت داشته‌اند.

گفتنی است ، اسرائیل و اردن در سال 1994 معاهده صلح را امضا و به آرامی همکاری‌های اقتصادی و امنیتی را‌ آغاز کردند. اسرائیل و اردن علاوه بر این موارد، درباره جاه طلبی‌های هسته‌ای ایران و تهدیدهای داعش اشتراک نظر دارند.