آمریکا در سوریه پایگاه هوایی می‌سازد

 روزنامه لبنانی الاخبار گزارش داد که کارشناسان نیروی هوایی آمریکا در حال کار بر روی ساخت و تجهیز یک پایگاه هوایی در شمال سوریه هستند.

فرودگاه ابو هژار در شهر حسکه واقع در شمال شرق سوریه است که در کنترل کردها قرار دارد. این خبر درحال منتشر شده است که دولت سوریه تا کنون اجازه ساخت پایگاه هوایی برای انجام حملات هوایی را به آمریکا نداده است.

طبق گزارشات اخیر کارشناسان آمریکایی به مدت دو ماه است برای ساخت این پایگاه هوایی که از سال 2010 مورد استفاده قرار نگرفته است در منطقه حضور دارند. این فرودگاه دارای 2.5 کیلومتر باند پرواز است که برای انجام حملات هوایی جنگنده‌های آمریکایی و تامین تجهیزات نظامی گزینه مناسبی به شمار می‌رود.

این خبر پس از آن منتشر شد که گزارشاتی مبنی بر همکاری آمریکا و کردها برای ساخت یک پایگاه هوایی 10 هکتاری در حسکه مطرح شد. در پایان نوامبر گزارش شد که دو بالگرد آمریکایی بر فراز  الرمیلان در حال پرواز بوده و 8 کارشناس نظامی را در این فرودگاه پیاده کرده‌اند.

در ماه آگوست آمریکا پس از ماه‌ها تلاش و جلب رضایت ترکیه حملات هوایی علیه داعش را از پایگاه اینچرلیک ترکیه آغاز کرد. پیش از آن آمریکا حملات هوایی خود را از اردن و قطر انجام می‌داد.