در ادامه انتشار خبرها درباره فضای اسلام هراسانه موجود در غرب، رسانه‌های آمریکایی از حملات بی سابقه به مسلمان و مساجد در این کشور خبر دادند.

در حالی که به دنبال اظهارات نژادپرستانه  و ضد اسلامی «دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و همینطور تیراندازی مرگبار در سن برناردینو ایالت کالیفرنیا، بار دیگر فضا برای مسلمانان در این کشور تنگ شده است.

در ادامه اذعان به فضای اسلام ستیزانه و اسلام هراسانه در آمریکا، رسانه‌های این کشور در گزارش‌هایی افزایش بی سابقه حملات به مساجد و مسلمانان در این کشور را تایید کردند.

به گزارش «هیل»، تعداد حملات به مساجد و مسلمانان آمریکایی در حال افزایش بوده است. گزارشی که هفته اخیر از سوی شورای روابط آمریکایی- اسلامی منتشر شده حاکی از آن است که در سال 2015 حدود 75 مورد خرابکاری و تهدید علیه مساجد صورت گرفته که این میزان از سال 2009 بالاترین حجم حملات بوده است.

در همین ارتباط روزنامه نیویورک تایمز با استناد به آمار اخیر مرکز مطالعاتی «نفرت و تندوری» در دانشگاه کالیفرنیا نوشت که میزان خشونت علیه مسلمانان از زمان حملات ۱۳ نوامبر داعش به پاریس،‌ سه برابر شده است.